::..Dalam senyaP..::

Sumber:Google

Assalammualaikum..

Syukur atas segala nikmat..tanpa izinNya mana mungkin kita mampu untuk walau hanya mengelipkan kelopak mata..alhamdulillah..jadi kita mesti sentiasa rasa bersyukur..jangan riak,, ujub dan takbur..bolehkan..selagi bernafas ruang untuk berubah itu sentiasa ada..usahakan ok..

Kita puasa qada..tak pun puasa sunat..Ramadhan kian hampirkan..mau tak juling biji mata bila perut yang sakan berirama,, kawan yang memang tahu kita puasa bukan main lagi menayang aiskrim kegemaran kita..adoii..sambil mengunyah  McD lagi..huhu..Dugaan Allah itu pelbagai cara,banyak bentuknya dan macam-macam keadaannya..kadangkala direct pada kita..tak mustahil juga melalui insan yang paling hampir dengan kita..setuju?..yang pasti tiada yang sia-sia..pasti ada 1001 rahmat telah Allah sediakan untuk kita semua..

Gelap..haiwan berbisa..hantu..sebut sahaja pun boleh buat kita menjerit ketakutan..kerana dah boleh dibayangkan..betul tak..kalau setuju mop lantai laju-laju...kihkihkih..namun tanpa kita sedar itulah yang kita hampiri setiap hari..kerana silap percaturan..kegelapan,, haiwan berbisa itulah menjadi peneman kita...nauzubillah..disengat lebah pun kita rasa sesak dada menanggung sakit..nak nangis malu..maklumlah dah besar panjang katanya..masuk bilik..tu dia..mau patah lantai katil ye..basah sarung bantal dik..jadi pilihlah landasan yang betul..

Hati sentiasa berbisik..akal selalu berfikir,, dan iman biasanya menjadi pemuktamad..semuanya anugerah Allah..mantap iman kita maka comellah hati kita..moleklah akal kita..lantaran itu bajai keimanan kita itu dengan sebaiknya..moga rohani kita sentiasa sihat..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

8 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. mendalam maksud entri.. ujian kita ada bahagian masing-masing

    BalasPadam
  2. betul tu kak.. kita diberi akal untuk berfikir.. itulah bezanya kita dengan makhluk Allah yang lain... dalam gelap sekalipun, perlulah mncari ikhtiar untuk ujian yang dihadapi :)

    BalasPadam
  3. Org kata kalau dah biasa apa pun depan mata tak jadi kudis. Samalah dgn berpuasa, letaklah pizza ke aiskrim tak tergugat pun. So samalah dgn gambaran balasan walau sudah sering diwar-warkan tapi kalau iman tak masuk dlm minda dan hati tetap tak terkesan walhal kena gigit lipan masuk hospital mc seminggu!

    Mendidik iman yg sedikit tak cukup sehari-dua dik. Moga kita dpt lunaskan tanggungjawab kita pada mereka yg dibawah tanggungan kita. Kena dakwa kelak tak balik modal.

    BalasPadam
  4. @Nurul Farahizzati Zakaria
    Yes..usaha mesti dilakukan dalam apa jua situasinya..

    BalasPadam
  5. @Kakzakie
    Kesimpulannya kak..di dunia kita tanggung..di akhirat kita jawab..

    BalasPadam
  6. satu perkongsian yang pada mama mudah, simple tapi punyai maksud yang tersirat..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama