19 April 2014

::..KecundanG..::

9:35 PM 10
Sumber : Google

Assalammualaikum semua..

Rindu PC nak mencoret..nak blogwalking..syukur kepadaMU YA ALLAH..atas setiap izinNYA..menikmati nikmat yang mana mungkin kita hamba berdaya untuk memperoleh tanpa bantuanNYA..ALLAHUAKBAR..selawat dan salam buat Rasulullah SAW ..

Debaran menanti keputusan peperiksaan dah lama berlalu..lega atau tidak..telah berlaku..pasrah..redha..yakin punya hikmah..usaha tetap diteruskan..demi masa depan..masing masing giat berusaha untuk menyambung pelajaran..teruskan bersabar untuk menanti keputusan..Allah dah susun kisah dan laluan terbaik untuk kita hadapi juga lalui..

Itu ini..sana sini..nak..nak..nak..nafsu nafsi..hehe..kan kadangkala akal dan iman adoii tercampak pada tangga last sekali..terlalai seketika..umpama kanta tebal pun belum mampu merawat rabun yang tahap gaban..ermmm PC pun rabun..adoii.,adatnya kita ini insan..jatuh bangun itu lumrah..luka berparut itu mainan..yang paling utama kembali pada Allah..Allah..Allah..selangkah kita mendekatiNYA..sepuluh kali DIA menghampiri kita..yakinlah..

Kenapa??pelbagai persoalan..macam macam rasa..sentiasa meragui..terutama tatkala dugaan melanda..yes..kitakan insan biasa..yang sentiasa terdedah pada dosa dan noda..selalu terpedaya dengan hasutan syaitan dan iblis..dah memang dia berjanji untuk menyesatkan anak adam..namun dihadapan Allah tetap bersujud..lantaran itu kita mesti teguh dan ampuh., jangan kecundang..fizikal..mental,, emosi..berpegang teguh pada janji kita...LAILAHAILLALLAH..MUHAMMADRASULULLAH..

12 April 2014

::..Dalam senyaP..::

8:35 PM 8
Sumber:Google

Assalammualaikum..

Syukur atas segala nikmat..tanpa izinNya mana mungkin kita mampu untuk walau hanya mengelipkan kelopak mata..alhamdulillah..jadi kita mesti sentiasa rasa bersyukur..jangan riak,, ujub dan takbur..bolehkan..selagi bernafas ruang untuk berubah itu sentiasa ada..usahakan ok..

Kita puasa qada..tak pun puasa sunat..Ramadhan kian hampirkan..mau tak juling biji mata bila perut yang sakan berirama,, kawan yang memang tahu kita puasa bukan main lagi menayang aiskrim kegemaran kita..adoii..sambil mengunyah  McD lagi..huhu..Dugaan Allah itu pelbagai cara,banyak bentuknya dan macam-macam keadaannya..kadangkala direct pada kita..tak mustahil juga melalui insan yang paling hampir dengan kita..setuju?..yang pasti tiada yang sia-sia..pasti ada 1001 rahmat telah Allah sediakan untuk kita semua..

Gelap..haiwan berbisa..hantu..sebut sahaja pun boleh buat kita menjerit ketakutan..kerana dah boleh dibayangkan..betul tak..kalau setuju mop lantai laju-laju...kihkihkih..namun tanpa kita sedar itulah yang kita hampiri setiap hari..kerana silap percaturan..kegelapan,, haiwan berbisa itulah menjadi peneman kita...nauzubillah..disengat lebah pun kita rasa sesak dada menanggung sakit..nak nangis malu..maklumlah dah besar panjang katanya..masuk bilik..tu dia..mau patah lantai katil ye..basah sarung bantal dik..jadi pilihlah landasan yang betul..

Hati sentiasa berbisik..akal selalu berfikir,, dan iman biasanya menjadi pemuktamad..semuanya anugerah Allah..mantap iman kita maka comellah hati kita..moleklah akal kita..lantaran itu bajai keimanan kita itu dengan sebaiknya..moga rohani kita sentiasa sihat..