::..Asam garaM..::

Sumber google

Assalammualaikum..
Selawat dan salam buat MU YA RASULULLAH SAW..

Syukur atas segala nikmat MU YA ALLAH..kuatkan hati dan iman kami agar sentiasa berada dilandasan LAILAHAILLALLAH..amin..nikmat dan kemanisan syurga yang kami idam-idamkan..insyaAllah..

Kadang-kadang...''sedap,, pekat,, melekat..tapi sayang tak ada gula..''..hehe..putus selera..atok ahmad albab marah bukan main..daripada kecil lagi..atok nenek,mak ayah kalau ngaja kita masak..garam, gula,asam, belacan tak tinggal..cakaplah begitu begini..mereka tetap teguh dengan resipi turun temurun..teguh pendirian mereka boleh dicontohi..tapi kalau buat air teh secawan manisnya bak susu setin..adalah lebih baik..cubit sikit pipi supaya tidak binasakan diri sendiri..masih ada masa untuk berubah..

Jarang-jarang..Rasulullah SAW..cinta,kasih dan sayang akan isterinya..jahit pakaianya sendiri bila terkoyak..bila tiada makanan di rumah, masjidlah tempat baginda mentarbiah hati dan jiwanya..ikutlah sunnah Rasulullah yang menyeluruh dalam kehidupan..dan kita umatnya..yang wanita menjadikan Saidatina Fatimah contoh..patuh..taat pada suami..dan bila melihat si suami persis ibu dan isteri dalam melunas urusan rumah tangga..sebenarnya tidak pelik sebaliknya sweet..kan molek tu..

Banyak-banyak..kita selalu mengeluh..satu hari 3..4 kali buang air kecil pun mengeluh..rasa lapar mengeluh..sedang memandu kereta..kenderaan belakang memintas pun marah..ish..ish..itulah kita manusia..tak apalah kalau itu dapat meredakan gundah,gelisah dijiwa..namun kita boleh ubah..ubah ke arah yang lebih sihat dan lebih mendekatkan jiwa padaNya..ingat..Allah sentiasa memandang hati kita..bukan tebalnya bedak diwajah kita..biarpun berjenama luar negara..H anya A llah T eduhan I nsan..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Tidak mudah mendidik hati. Kalau tangan, kaki dan anggota lain yg bergerak tanpa diikuti hati pasti keselarasan tidak menjadi. Biar didikan telah diberi dari awal sekalipun kalau ilmu sekadar mengguna mata tanpa hati semuanya berlalu begitu saja. Walau dikata sesudu gula sudah cukup tapi dek kerana kurang ilmu, org guna sudu kecil dia guna sudu besar tak sampai 30 tahun dah kena diabetic..

    Ilmu dan iman juga kena seimbangkan dalam mendidik hati...

    BalasPadam
  2. jadilah manusia yang bersyukur atas nikmatnya.. kesenangan dan kesusahan itu ujian darinya

    BalasPadam
  3. @Kakzakie
    Betulkan..adalah lebih baik kita sederhana dan seimbang dalam setiap tindakkan juga perlakuan..

    BalasPadam
  4. @Aku Penghibur
    Setuju acik..bersyukur disamping berusaha..amin.,

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama