16 February 2014

..::TeaM..::

Sumber:Google

Assalammualaikum,,
♥Ya Rabb♥

Semoga para sahabat sentiasa berada dibawah lindungan Ilahi..amin..sama sama kita berdoa agar banjir yang melanda di negeri Sabah segera pulih..amin..ukhwah itu mengajar kita erti belas ikhsan,saling menyayangi dan menghormati..manisnya ukhwah..itulah yang Rasulullah ajarkan..binalah ukhwah walau dengan musuh sekalipun..

Yang berat kalau sama sama dipikul..ianya menjadi ringan..pucuk pangkalnya bersatu hati,, seia dan sekata..tak gitu..kalaupun kita tidak terdaya untuk membantu..jangan pula kita menambah lagi bebanan tanggungannya..dengan kata kata sahaja pun ianya mampu mengubah situasi..semakin membeban,, atau sebaliknya..jadi berbicaralah dengan penuh hikmah dan sederhana..biar buku rekod belah kanan tu bertingkek tingkek..yeyy..

Nak beli tak handbag mahal,baju mahal,kasut mahal,, pendek kata semua mahal mahal..amboi..tapi belajar tu mesti smart..bukan hard..gitulah pesan cikgu dulu..nak bakar hangus rentung semangat anak anak muridnya..lagi lagi yang bakal menduduki peperiksaan penting..maka bermulalah study group..bergilir gilir you..Rumah kita,dia dan mereka..ha gitu..kayuh basikal sampai kopak tapak kasut jenab oii..hehe..tujuannya satu untuk saling membantu satu sama lain untuk menguasai pelajaran..tiada istilah menumpang populariti si pintar atau membuli si lemah..

Lantaran itu mengapa Allah meningkatkan ganjaran pahala sekiranya kita berjamaah..agar kita mempereratkan ukhwah,bersatu hati..dan ianya bertujuan menyempurnakan sebahagian iman dan agama seseorang hamba..insyaAllah..

14 comments:

  1. Org2 bijak lama ingatkan kita kan..bersatu kita teguh.

    ReplyDelete
  2. sokongan dan bila kita bersatu padu insyaallah semua kerja menjadi mudah..

    selamat pagi dear.... :)

    ReplyDelete
  3. Salam.. Bantu membantulah kita sesama insan.. :)

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum PC... terima kasih.. banjir kat sabah sekarangni dah mulai surut... hurm.. senang cerita... kita semua bersaudara... tolak tepi segala perbezaan... berbaik sangka sesama kita~

    ReplyDelete
  5. bersatu kita teguh, bercerai kita kahwin lagi... hehehe...
    pengalaman zizie buat assignment berkumpulan, selalu rasa serabut dengan sleeping partner. dah besar, ramai yang suka nak ikut kepala sendiri.

    ReplyDelete
  6. Itulah untungnya bersatu. Sedangkan solat jemaah pun beruntung. Tak payah baca suroh, imam dah baca tapi ganjaran berganda-ganda...

    ReplyDelete
  7. sebab itu digalakkan berjemaan dlm Islam ye cik PC.. entri yg membuka mata hati.. masyeh.... =)

    ReplyDelete
  8. @krole
    Waalaikumussalam mr krole..alhamdulillah..betul tu mr krole..

    ReplyDelete
  9. @Nurul Farahizzati
    Semakin kita dewasa semakin kita sukar untuk mencari titik keserasian kerana setiap kita punya Tingkah berbeza..kesabaran ubat terbaik..

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..