20 January 2014

::..PuaS..::

Assalammualaikum..

Sedang menanti azan  berkumandang..irama mendayu yang paling indah..mampu melembutkan hati juga jiwa jiwa yang masih hidup..yang masih mahu berbicara dari hati ke hati dengan Pencipta..selurus dan setulus hati..sehari 5 kali..itu pun tidak mampu memuaskan hati..rindu..rindu sangat..

Setiap kita punya tahap kepuasan yang berbeza dalam menikmati warna warni kehidupan..betul tak..yang ada selagi tak habiskan dua gelas ais..dirasakan hidupnya bagai tidak mandi bertahun lamanya..kihkihkih..amboi..ais itu kelihatan sejuk di luar..tapi bila terlalu kerap dan banyak kuantiti yang di ambil..tidak begitu elok untuk kesihatan..jadi berpada pada ye..yang lepas biarlah..

Semakin jauh kita berjalan..semakin banyak yang kita temui..semakin itu juga kita sedar yang sebenarnya masih terlalu banyak yang kita tidak tahu..dan perlu ambil tahu..asalkan bukan buat buat tahu..ermmm buruk padahnya..setuju?..

Dalam hidup ini setiap insan berusaha bersungguh sungguh untuk mencapai setiap apa yang menjadi impian mungkin telah diidam sedari kecil lagi..usaha..lagi dan lagi..terus terusan..untuk perbaiki apa yang dirasakan kurang memuaskan..tidak mudah namun dengan usaha insyaAllah boleh..betul tak?..namun dalam kita mengejar duniawi ini., moga jangan kita lupa untuk menyediakan satu ruang dalam diri bagi mencari kepuasan dalam menjadi muslim dan muslimah yang istiqhomah mencari rahmat dan redha si Pencipta..


12 comments:

  1. Apapun target dlm kehidupan kita kemuncaknya adalah kembali kpd perintah Allah dan sentiasa memohon rahmatNya. Selamat malam.

    ReplyDelete
  2. Yang penting,kita sentiasa melakukan yg trbaik,jatuh kita bangkit,bdosa kita btaubat.. In Shaa Allah..

    ReplyDelete
  3. semakin kita berusaha utk berada lebih dekat dgn Yang Maha Esa,utk berubah kearah yg lebih byk..semakin tu dugaan dtg bertimpa2..semoga kita sentiasa istiqamah utk menjadi yg lebih baik.. :)

    ReplyDelete
  4. @PakcikLie PCL
    Betul..segalanya pasti harus kembali kepadanya juga..dan itulah penghujungnya..

    ReplyDelete
  5. @Abak Lorong Cinta
    Pasti..kerana kita idamkan syurga Allah..bangkit untuk perbaiki diri moga menjadi insan terpuji..amin..

    ReplyDelete
  6. @Niesa
    Setiap ujian itu tanda kasih Allah pada kita..kesabaran,, keredhaan dan istiqhomahnya kita mengejar redha Allah itu sangat bernilai..

    ReplyDelete
  7. kembali kepada Nya...sentiasa muhasabah diri...

    ReplyDelete
  8. Kebiasaannya manusia ni tak pernah puas malahan malas nak berusaha kan... :)

    ReplyDelete
  9. biarlah target kita memenuhi kejadian kita sebagai makluk ALLAH.. mencari keberkatan di dunia dan di akhirat

    ReplyDelete
  10. @BUNDA a.k.a KN
    Betul bunda..apa pun..kita mesti serahkan segalanya pada Pencipta..

    ReplyDelete
  11. @Lea Azleeya
    Nak berasa puas..boleh dengan syarat didik hati untuk bersyukur..

    ReplyDelete
  12. @Aku Penghibur
    Amin..seimbangkan kehidupan kitakan acik..untuk dunia dan akhirat..

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..