24 January 2014

::..ChampioN..::

From Google

Assalammualaikum

Alhamdulillah kerana kita masih lagi boleh melangkah dengan riang gembira di muka bumi Allah ini..petang penghulu segala hari yang mulia..hari Jumaat yang mana tersirat rahmat dan nikmat berlipat ganda bagi yang bijak mengurusnya..pasti berjaya bagi insan yang cerdik dalam mengurus waktu..insyaAllah..amin..

Siapa yang tak suka jadi juara..tempat pertama,, first prize lagi..ha tak ke teruja tu..belum dalam daftar apa apa pertandingan..dengar saja pun biji mata lebih besar dari mulut..hehe..excitedkan..ok tak salah pun, lagi lagi kalau senarai hadiah dah diketahui..itulah pendorong semangat..alhamdulillah elok jalau kena pada masa,tempat dan caranya..asalkan semasa kita berusaha itu tidak memudharatkan orang lain dan diri sendiri..

Hari ni siapa yang pergi solat Jumaat kaum adam?..alhamdulillah..kamu memang kacak..yang tak pergi tu solat zuhur tak tadi..ni dah asar pun..tak mengapa selagi tidak melebihi 3 kali berturut turut..namun elakkan la dari ponteng ye..sebelum pintu rahmat tertutup untuk kamu..nauzubillah..kadangkala perkara yang tidak diwajibkan itu bila kira abaikan ianya mendatangkan kesan besar pada diri..jadi berhati hati..

Daripada zero..menjadi hero heroin..puncanya,selamatkan anak kucing parsi kepunyaan anak kembar pak sudin terselit celah dahan rambai..haa gitu..bila Allah nak hadiahkan kemanisan pada hambanya..satu kampung tahu tu..wow..Nikmat dunia yang pastinya seketika..jadi balaslah ia dengan menjadi muslim muslimah yang champion juga agar nikmat itu kekal sampai syurga..alhamdulillah.. 


12 comments:

  1. Assalamualaikum.. alhamdullilah. orang baik dikenang (",)

    ReplyDelete
  2. @Sheila Salim
    Waalaikummussalam..betul dan setuju..insyaAllah kalau boleh biar yang baik baik saja kenangan yang kita tinggalkan bila telah tiada kelak..

    ReplyDelete
  3. Hye, saya suka baca blog awak, baru2 ni saya baru blog harap awk boleh singgah dan follow blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)

    ReplyDelete
  4. @Muhammad Taufiq
    Assalammualaikum adik..terima kasih..nanti akak singgah blog adik ye..insyaallah..

    ReplyDelete
  5. Assalam kak :) siapa yang tak suka kalau terkenal kan. tapi, jadi terkenal pun susah. kalau kentut pun, nak dijadikan bahan cerita.. hihi.

    ReplyDelete
  6. Jangan jadi champion yg -ve sudahlah. Ada yg bangga champion bab yg menumpukkan dosa - kesian (moga sempat bertaubat).

    Champion muslim/muslimah itulah sebaiknya agar bahagia di dunia dan akhirat.

    ReplyDelete
  7. @Nurul Farahizzati
    Waalaikummussalam zie..Betul..lantaran itu kita mesti bijak juara seperti mana yang kita inginkan..Hehe..kentut berharga ni zie..

    ReplyDelete
  8. @Kakzakie
    Betul kak..kalau boleh kita jadi juara yang istiqhomah dalam berbuat kebaikkan..biarlah bila kita mati..orang jebang kerana sedikit jebaikkan bukan segunubg keburukkan..nauzubillah..

    ReplyDelete
  9. In Shaa Allah..... baik balsnya baik dan sbaliknya.. mga sama2 kita istiqamah dalam beramal...

    ReplyDelete
  10. terima kasih dengan entri ini ye jue..

    ReplyDelete
  11. @Abak Lorong Cinta
    Insyaallah..amin..Allah sentiasa menyayangi hambanya..

    ReplyDelete
  12. @NorhsamaKhalid
    Terima kasih mama sudi singgah selalu ye..Kita sama sama saling menyokong satu sama lain..amin..insyaAllah..

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..