::..JanjI..::

sumber : Google


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Alhamdulillah..cuaca semakin baik..sang suria mula menampakkan diri..berkongsi sinarnya bersama penghuni bumi yang sekian lama menantikan kemunculannya..syukur alhamdulillah..panas syukur..hujan pun syukur..kedua-duanya rezeki pemberian Allah SWT.. J

``Kalau nak ikut jangan nakal ok..duduk diam``..sampai tempat di tuju..habis semua lebur..lupa dah pesanan berbakul-bakul dari rumah..mulalah tangan mak bertukar menjadi ketam batu..hehe..``Ingat tau..ni rahsia..kita dua je yang tau,,biar pecah diperut jangan pecah dimulut``..tak sampai 2 langkah..habis pecah..bukan setakat pecah..terburai terus..siap ada perisa tambahan lagi..aduhai..itulah dia insan bergelar manusia..mudah mengukir janji..namun tidak mudah menunaikannya..tidak semua begitu ye..masih ada lagi yang bersifat jujur..sejujurnya..alhamdulillah..

Berfikir..waras..bertindak..setiap apa yang kita lakukan perlukan keadaan dimana semuanya harus tenang..barulah mudah untuk merialisasikannya..jangan kerana kita ada insan lain kecewa merana..jangan disebabkan kita orang lain kancing gigi menahan marah..tu selit telur celah ketiak boleh masak..maklumlah terlampau marah sangat..panasnya berapi-rapi..tak gitu..sebelum ada yang jadi mangsa kes..baik pergi ambil wudhuk.. J..kan Rasulullah SAW dah ajar..bersabar dan bertenang..

Kalau manusia yang berjanji kemungkinnan untuk mungkir itu ada..cuma kadangkala sebab mengapa mungkir itu berbeza setiap sorang..sama ada sengaja atau sebaliknya..namun kalau boleh bersangka baiklah sesama kita..tak rugi pun bersangka baik..yang pasti janji Allah itu hakiki..wassalam J semoga kita menjadi ummah yang sentiasa berpegang pada janji..tatkala senang mahupun bila musibah menimpa..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

7 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. ye betul t u ..acik selalu fikir.. kadang bukan sengaja mereka melanggar janji..husnuzon

    jemput join ke segmen acik buat ye ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. sakit bila orang memungkiri janjinya pada kita..sakit untuk terima..namun bila di fikirkan kembali pasti Allah telah susun begitu lengkap segala..fikir baik dan bertenang itu lebih baik mengelak amarah yang tidak wajar berlaku..insyaAllah..terima kasih acik kerana menjemput ye :)

      Padam
    2. sangat betul.. sakit tu memang sakit ..jika di ikutkan kata hati..tambah parahlah ia

      Padam
  2. Apa lagi bila jadi ketua sesuatu institusi jgn mudah tabur janji. Apa lagi kalau janji itu ada direkodkan. Nanti bila ditagih tak dapat tunaikan susah.. Kalau janji pada anak, org bawahan, masyarakat kena ingat mampu atau tak nak tunaikan. Jgn nanti digelar sebagai lidah bercabang pulak... mungkir janji pun satu sifat munafik ni... nauzubillah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul kak..sebab tu sebelum berani menabur benih janji..fikir sebaiknya dan sedalamnya..takut tak termampu nak agih asil tuaian yang kadangkala mengelapkan mata hati..rasanya lebih manis..on the spot tunai bila ada rezeki..jauhkan kita dari sifat munafik..

      Padam
  3. sebab tu zizie xsuka janji2 ni.. bila dimungkiri, rasa mcm nak flying kick! tapi tipulah kalau zizie xbuat benda yg sama jugak.. hee :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe..flying kick sampai bengkak gusi ea..tiada manusia yang nak memungkiri janji..tapi kadangkala disebabkan kita ini sering lagha..maka ianya sering berlaku..kita boleh ubah asalkan hati kita berusaha untuk mengubahnya :)

      Padam
Terbaru Lebih lama