::..beRheNti seketIKa..::

thank you mr google

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Kami:Abang Bas..slow-slow sikit..
Abang Bas:Tak boleh ni nak slow takut brake bas terbakar..enjin bas hangit..meletop..
Kami:Ala slow je sikit..lagi-lagi kat selekoh yang tajam lagi rapat..
Abang Bas:Dah habis slow ni dik..kak..terpaksa kawal gear je nikalau takut..pening..tutup mata..tidur..jangan pandang bawah..tepi kiri kanan..
Kami:Berhenti kejap abang bas..nak rehat kejap je…
Abang bas:Tak boleh dik..akak..ni selekoh tajam..kena cari kawasan berhenti khas..malam ni saya ada trip lagi..nak kejar masa ni
Kami:Abangggggg baaassssssssssssssssssssss..
Abang Bas:Ye..ye..kenapa..hah..kenapa????
Kami:Kami nak mun….tah
zzzzzzzzzzzzzzzz….dengan izin Allah bas betul-betul berhenti ditempat berhenti yang sepatutnya..dan permintaan kami nak berehat sekali muntah..seketika termakbul..ada hikmahnya..biarlah kami muntah..sebelum abang bas pun muntah juga sebab tak tahan bau muntah kami..hihu..

Inilah pengalaman mengikuti seminar dan kursus dipuncak Frazer Hill,Pahang..sangat mencabar hati,,jiwa,,semangat dan iman kami semua..umpama nyawa dihujung tanduk..doa cuma kami selamat tiba ke destinasi dan selamat pulang ke pangkuan keluarga..alhamdulillah..

Masa itu milik Allah..rezeki juga hak Allah..kadangkala kita terlalu mengejar sesuatu yang kita sedia maklum itu memang Allah punya..kentut itu pun kepunyaan Allah..bayangkan kalau Allah tak izin kita kentut seminggu..kembung tak perut kita..sekali buang..mungkin 2 minggu pokok bunga layu..jadi walaupun kentut..ucaplah alhamdulillah.. kena ketuk kepala  bertubi-tubi sebab melepas itu biasalah..kihkihkih..

Dalam solat pun mesti ada thomakninahnya..tersusun setiap perbuatan..bacaan dan mesti berhenti seketika..tak gitu..tertib..barulah comel..pahala dapat..kesihatan tip top..ermm janganlah solat dalam keadaan tergesa-gesa..sibuk nak promosi telekung beli dari vietnam..apatah lagi sebelum solat tadi dah ada yang dok sakan memujihehe..Allah tak pandng pun kain solat kita asalkan bersih dan suci..tapi Allah nilai khusuk dan tertibnya kita bersujud padaNYA..

Wassalam J
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

14 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Balasan
    1. terima kasih..sekadar perkongsian biasa..yang baik kita contohi..yang kurang baik kita tolak ke tepi..moga Allah sentiasa pelihara kita..amin :)

      Padam
  2. Nasib baik tak terbabas bas tu. Allah....kakak baca tadi ngeri aje tau.

    Bab tomakninah ni senang aje nak ajar anak-anak terutamanya. Jangan biarkan solat bersendirain. Kalau solat berjemaah pasti dapat dihindar solat yg tergesa-gesa (ni cara kakaklah)...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Perjalanan yang banyak takut daripada gembiranya kak..saya serah pada Allah sajalah..kalau ketika itu hari terakhir saya..saya detikkan dalam hati moga Allah terima segala taubat saya..kalau akak dan family nak pergi..ambil cuti panjang..

      bila ada orang dewasa pantau anak anak ni mesti malu sikitkan kak..setuju dengan cara akak ni..

      Padam
  3. sangat setuju dengan entri ni...rezeki itu pemberian daripada Allah, kalau dah rezeki tak akan lari ke mana...tapi kebanyakkan manusia sekarangni berlumba-lumba mengejar kekayaan yang sementara ini seperti lupa bahawa rezeki itu datangnya daripada siapa...contohnya macam abang bas tadi...terlampau kejar duit hingga membahayakan penumpangnya...aduh...tanggungjawab tu bang...nyawa orang tu. Ramai yang dah lupa konsep mencari rezeki sekarangni...kat mencari rezeki itu satu ibadah, lakukanlah kerana Allah... bukannya kerana kemewahan~ terbaiklah jua...suka sangat baca

    BalasPadam
    Balasan
    1. kecut perut..kering darah..seriouslah..insaf..moga ini menjadi satu kafarah mengurangkan dosa dosa saya la mr krole..adalah lebih baik kita meletakkan status berkat terlebih dahulu dalam memperoleh dan mencari rezeki..bila ada keberkatan..sedikit pun terasa banyak..sayangnya bila banyak dan kekayaan yang dikejar..tetap terasa sikit kerana nikmat keberkatan itu pudar..terima kasih Mr krole..

      Padam
  4. contoh kentut tu wt azie tsenyum .. hihi .. tp btul gak tu .. kita lupa sekecil2 nikmat tu pun kita kne bsyukur kan .. alhamdulillah .. ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe..bila dapat nikmat yang kecil kita bersyukur..nanti bila dapat nikmat yang besar..insyaAllah kita tak lupa ucap syukur..amin..

      Padam
Terbaru Lebih lama