07 August 2013

::..AnTAra AkHir dAn AwAL..::


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Alhamdulillah hari ini insyAllah hari terakhir kita berpuasa..Ramadhan untuk tahun ini..2013..hari ini juga lepas saja masuk waktu maghrib maka akan berkumandanglah takbir raya..akhir ramdhan,awal syawal..dan siapa yang pulang ke kampung hari ini..perlu membuat persiapan awal..mental..fizikal dan emosi..lautan jammed di lebuhraya..kena banyak banyak,,berguni guni..dan berkontena kontena kesabaran..fuhhh..termasuklah saya..hihihi..J..mungkin terpaksa berbuka di RnR la kot..99.9% yakin you..tak apalahkan asal selamat sampai ke kampung halaman..sudip dengan kuali sedia menanti tu ha..

Ini tahun pertama jugalah PERDU CINTA  sambut ramadhan dan syawal..alhamdulillah..tak sangka..dulu tengok kawan kawan berblog..suka..nak ada juga satu..tapi tak yakin..malu..entah kenapa tawakkal..lillahitaala..syukur ada yang sudi menjadi sahabat..ada yang sudi komen..betul betul terharu..sangat terharu..dalam pada merapu,,dalam pada mengarut,,idea yang sangat tahap lemah dan klise..masih ada yang sudi meluangkan masa yang sangat berharga singgah ziarah PERDU CINTA..dan kalian adalah sahabat yang setia lillahitaala..tulus,ikhlas dan jujur..PERDU CINTA  bersangka baik..always..



PERDU CINTA akan sentiasa menyokong sahabat blogger lain..walau tak komen tapi PERDU CINTA  rajin jengguk..senyap senyap je tau..sempena SYAWAL esok..PERDU CINTA menyusun 10 jari memohon ampun dan maaf pada sahabat semua..pastinya PC banyak terkasar bahasa,,banyak buat insan lain terasa hati,,terpukul atau terketuk dengan n3 yang dikongsi..maafkan PC ye..dan yang PERDU CINTA yakin..paling yakin adalah..PC selalu salah ejaan..kihkihkih..typo gitu bak kata omputih..maklumlah masa dok sakan menaip..masa tulah idea dok usha je..macam ayam patuk jagung..bila tabur jagung sebiji dua..slow je makannya..cuba tabur jagung tu segenggam..mau gelabah rambang mata nak patuk semua jagung..ha PC like that la..ermm masa bersungguh sungguh taknak typo..idea jauh nun la pulak..tak apalah..idea itu datang dari Allah..tanpa izinnya pun tak adalah PC ni..

Jaga diri..jaga kesihat kepada semua sahabat blogger..beraya di bandar atau di desa..semua perlu dititik beratkan..ingat..Allah sangat suka pada hambanya yang sentiasa besederhana..bangun pagi..mandi sunat aidilfitri,,ziarah pusara..bermaafan..solat sunat aidilfitri..tak boleh buat semua sedikit pun jaadilah..siapa boleh tunaikan dia memang comel la.. :)

JWassalamJ

7 comments:

  1. Replies
    1. salam lebaran kembali..maaf zahir batin ^_*

      Delete
  2. assalam sahabatku blogger jua azura...ikhlas dari krole sekeluarga ingin mengucapkan selamat hari raya...maaf zahir & batin. Moga Allah sentiasa melindungi, memurahkan rezeki, dan mempermudahkan urusan kita dimasa akan datang~

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikummusalam mr krole..mrs krole and sweetie baby zahrah..salam lebaran juga dari kami sekeluarga..amin..amin ya Rabbalalamin..moga kita bahagia dunia..sejahtera di akhirat.. ^_*

      Delete
  3. Assalamualaikum...

    Lama tak menjenguk sini.

    Selamat hari raya kak.
    Dari iqa.

    تَقَبَّلَ اللهُ مِنَّا وَمِنْكَ

    Moga Allah kasih.
    (^____^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummusalam iqa,,salam lebaran adik..ye..moga cinta kita padaNYA mengatasi segalanya..amin.. ^_*

      Delete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..