..::BaHaGiA MeMbAhAgIaKan::..



بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Hai..hello..semua sahabat,,kawan-kawan,,pembaca yang sangat disayangi..sangat dihargai dan sangat-sangat dihormati..moga kalian semua sihat sejahtera..sentiasa tersenyum gembira..berlapang dada dan berfikiran terbuka..dalam melayari bahtera kehidupan..melalui suka duka bersama insan sejiwa..always..always and always..till jannah..amboi bila sebut teman sejiwa..ting..keluar mentol bercahaya tang kepala tu haaa..cewah..padahal ibu bapa,,adik beradik juga sebahagian mereka adalah kita juga sebaliknya..tak gitu..jadi adalah lebih molek andai kita melebihkan mereka terlebih dahulu..kan mantop gitu J serius..memang rindu kalian semua..terima kasih yang sudi menjenggok blog ni..yang bukan je dah bersawang..tapi bersarangkan tupai juga..hehehehe.. ;)
Setiap orang Allah beri semuanya sama..one day 24 hour..tak gitu..kalau agree please cubit sikit peha kanan..ha you..sakit tak??..aloo sakit sikit je..peluang mengecapai tempoh waktu yang sama..namun takdir rezeki,umur,jodoh dan nasib yang berbeza-beza..setuju tak??takdir yang telah Allah tentukan sejak daripada kita di alam rahim lagi..namun sekiranya kita giat berusaha berdoa dan bertawakkal..maka Allah tetap akan memberikan yang terbaik untuk hambanya..kalau bangun tidur tak mandi..tak gosok gigi..tapi ada hati nak ngurat anak Mak Lijah si Temah..memang tak la jawabnyakan..menangislah 2 hari 2 malam sampai mata dan hidung bertukar tempat..hehehe..
Ok fine..and finally J hehehe..erti kehidupan ini sebenarnya berdasarkan apa yang kita tafsirkan dan bagaimana untuk kita mengaturnya..baik dan betul andai kita uruskannya..maka molek la hasilnya..tapi mesti ingat..tiada ujian itu bukan kehidupan namanya..berapa banyak ujian yang Allah beri..sebanyak itu jugalah Allah meningkatkan darjat kita di sisinya,,semakin tebal la sabar yang ada dijiwa kita..kita selalu nak tilam tebal ..empuk,,nak selimut bulu kambing biri-biri..tebal lagi buat kita selesa terutama musim hujan ye..jadi iman dan taqwa juga perlu tebal juga..
Kebahagiaan dalam kesakitan,,kesakitan dalam kebahagiaan..terpulang pada kita sendiri untuk melakukan dan merencanakannya..tapi apa yang pasti,untuk kita memperoleh kebahagiaan..kita mesti terlebih dahulu membahagiakan..
Wassalam J
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. .... kerana kehidupan ini Allah berikan sangat adil. Mana mungkin buat baik dibalas jahat (kalau ada itu ujian namanya) tak dapat di sini kelak di 'sana' pasti ada gantinya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul la kak..setiap perbutan baik dan penuh keikhlasan itu..pastinya mendapat ganjaran baik juga pada penghujungnya :)

      Padam
  2. Dunia itu sendiri Allah datangkan bersama ujian.
    Mari melangkahnya melalui jalan-jalan Yang Esa,
    Bersama tinggalan panduan baginda mulia.

    Moga Allah kasih.
    (^_^)

    BalasPadam
    Balasan
    1. amin..moga hati2 kita ini Allah pandu ke jalanNYA.. =)

      Padam
  3. kesimpulannya wak bila kena uji ni kena bersyukur kepada Allah...jangan waktu dimurahkan rezeki ja baru nak bersyukur~

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul la..susah senanh Allah sentiasa dihati..kekasih dunia akhirat..awal akhir.. :)

      Padam
Terbaru Lebih lama