Kawan


Kawan
KAWAN.بسم الله الرحمن الرحيم. Ø§Ù„سلام عليك. Suasana riang ria..ahha macam hari raya.. :)..bergembira..bersama sama..bersembang tapi bebas gosip..oh sangat baik..yeke..begitu,,begini,,macam tu macam ni..tapi gosip??owh no..nahi,,nahi,,nahi..tak nak dah isi banyak banyak pada buku sebelah kiri..takutlah,tengah usaha nak delete sikit sikit..ermmm kenyataan berunsur riak ni..ishh istighfar cepat cepat..kalau boleh top up lebih belah kanan..jom kita ramai ramai top up ebelah kanan tu ha..


walaupun kadangkala..eh selalulah kita tewas..termasuklah yang menaip ni ha..juling mata sikit..hihihihi..bukan mudah,,tidak senang nak dapat kawan..dan dah dapat kawan pun susah juga untuk kita jaga dan pelihara keharmonian itu..tak apalah,slow slow berusaha.biasanya tafsiran berkawan itu..mesti antara sesama insan..sesama orang..ala kita kita ni ha..tapi ada juga segelintir daripada kita yang tidak berapa gemarberkawan dengan sesama kita..maksudnya tidak berapa suka untuk berkomunikasi dengan kawan kawan..percaya tak?

mesti ada segelintir manusia daripada kita ni macam tukan..di muka bumi Allah ni..macam pelik sahaja bunyinya..aneh pun ye juga..pelik ke kalau seekor kucing menjadi sahabat baik..aneh ke kalau kamera menjadi teman setia dan ganjil ke kalau seseorang itu sentiasa berdampingan dengan hobinya..korek hidung walau pun tidur..wah hobi korek hidung..tak mustahilkan..kerana ada segelintirnya begitu..lebih senang,lebih mudah dan lebih selesa..

Alasan bila orang tanya..tak nak pening,tak nak serabut dan tak nak fikir apa apa dalam kepala..pucuk pangkalnya,,tidak kiralah dengan siapa kita berkawan,atau bersahabat baik..pastinya semua mempunyai etika dan garis panduan atau had dan batasannya...tidak kira dengan siapa pun,,sahabat baik atau teman setia kita..tidak kira manusia,haiwan selagi bernyawa kita masih lagi perlu menghormatinya..kerana roh itu punya nilai tersendiri..sangat mahal dan berharga..namun jangan sampai kita terlalai dan terleka dalam menghargai nikmat IMAN dan ISLAM yang telah Allah kurniakan kepada kita..moga Allah menjadi sahabat terbaik untuk kita..

Wassalam

Sekian
Tinta Perdu Cinta ❤
Kawan
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. ....kerana setiap gerak dan perlakuan kita perlu ada batas dan garisan yg telah disyariatkan. Kalau tidak ada hukum-hakam, tak ada batas panduan pasti haruk-pikuk-tunggang-langgang jadinya. Semua boleh!! Betapa Islam itu indah - punya peraturan yg cantik. Hargai kawan dan jadilah kawan yg baik..

    Selamat menyambut hari wanita. Moga kita jadi muslimah sejati.

    BalasPadam
    Balasan
    1. alhamdulillah kerana hukum hukum itu dan kerana adanya batasan dan sempadan itulah kita boleh membezakan yang mana baik dan di mana buruknya..semuanya tersusun rapi..kerana Allah tidak mahu hambanya berada dalam lembah dosa dan kehinaan,,selamat hari wanita kak..

      Padam
Terbaru Lebih lama