~~ bErTUaH sUnGgUh~~



بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Semua orang nakkan perkara yang baik baik lagi molek molek je berlaku dalam diri masing masing..betul tak?..perkara yang boleh memberi manfaat kepada orang lain..kepada orang sekeliling..tak gitu..barulah hidup ini begitu bermakna..kalau boleh biar kenangan kebaikkan  itu setia hingga nafas terakhir..kalau tak..kesian family kita..yelah..bila kita dah tak ada..tinggal pula nama kurang elok..ermm kan kesian tu..jadi jom kita berusaha menjadi insan yang baik..melakukan kebaikkan di mana mana..tapi biar pada tempatnya..sebab terlalu ramai orang suka ambil kesempatan dalam kesesakkan,,hihihi..tiba tibakan..namun..beruntung la bagi insan insan ini..dan sememangnya mereka ini selayaknya mendapat gelaran ULUL  AZMI..

NABI NUH  AS

NABI IBRAHIM  AS

NABI MUSA  AS

NABI ISA  AS

NABI MUHAMMAD SAW

Lantaran memiliki kesabaran yang tinggi dalam jiwa semasa berdakwah juga sering berdoa kepada Allah untuk melindungi kaum mereka dari ditimpa musibah dan azab serta berharap kaum mereka mrndapat hidayah daripada Allah..justeru itu Allah menganugerahkan gelaran tersebut kepada insan insan bertuah ini..begitulah nikmatnya andai berdakwah  dengan keazaman yang tinggi..jelous tak?ermm namun mereka ini melakukan kebaikkan tanpa minta balasan..jangan risau kalau kita buat sesuatu itu kerana Allah maka ganjarannya juga tidak disangka sangka..

wassalam
 
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. salam kak =) erm betul tu kak , dulu lain sekarang dh lain tulah untungnya kita jadi ummat nabi Muhammad , kalau dulu benda yg tak baik time tu jugak Tuhan bagi derect , sekang Tuhan bagi kita kesempatan , mereka yg Ulul azmi , Tuhan muliakan dia kerana Tuhan nak tunjukkan kpd kita betapa BerKuasaNya Dia =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. wsalam adik arina..Allah beri kita peluang supaya kita berubah dan mengubah mana yang wajar diubah agar kita menjadi penghuni syurga dan bukan sesekali neraka..cuma kita ini kadangkala terleka.. :) itulah sifat kita ini..

      Padam
Terbaru Lebih lama