Kita Tak SUKa,tapi ALLAH LIke..kita LIke,tapi ALLAH mURka..

Assalammualaikum,,sihat semua?resam manusia tak ada sapa yang nak susahkan..kan... ;) 

semua nak senang,,nak mudah,,nak gembira ;) tapi kehidupan tidak semudah itu..kita ni adalah ciptaanNYA yang terbaik..sbaik-baik kejadian lah..tulah bezanya kita dengan makhluk yang lain...

kita kalau boleh tak suka puasa,,lapar,letih dan dahaga..tapi Allah suka sebab nak mendidik hati kita jadi penyabar dan jiwa kita jadi bersih..kita tak suka susah & diuji tapi Allah suka uji hambaNYA sebab nak naikkan darjat kita disisiNYA..

selain itu,,kita juga suka sangat la buat perkara yang kita suka..shopping la contohnya..klu berlebihan buat Allah jadi murka dan tak suka sebab boleh menjurus kepada pembaziran..lagi satu ada sesetengah orang suka sangatlah bergosip dan ketawa sampai berguling-guling..tapi Allah tidak suka sebab boleh buat hati kita keras dan mudah lupa selain ibarat memakan daging saudara sendiri..

tidak rugi tinggalkan apa yang kita suka..kalau perkara itu Allah like..kerana ganjarannya adalah syurga..like..like..like.. (@_^) dengan syarat jangan buat yang Allah dislike ye..mulakan daripada sekarang amalkan apa yang Allah & kita like..bersedekah,,baca Al-Quran,berpuasa sunat,,:) like banyak-banyak.. wassalam..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

1 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama