Kerjasama

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

KERJASAMA || Apa yang penting??..Kerjasama!!..*teringat pula kartun 3 ekor haiwan..si Wonderpets*..mungkin itu sekadar hiburan bagi si kanak-kanak yang menonton tetapi belum memahami,yang bagi mereka untuk hiburan,walhal banyak input positif yang boleh dicontohi..jadi,tugas yang dewasa untuk memberi tahu dan menjelaskan sebaiknya.


KITA DAN PENCIPTA.Dengan segala kelemahan dan kekurangan diri..tidak terdaya rasanya untuk lakukan segala-galanya sendirian..mahu menarik dan menghembus nafas pun kalau tanpa izinNya tidak mampu dilakukan.SubhanaAllah.Apa yang Allah pinjamkan kita hargai,jaga dan syukuri.

Minta..minta..minta..barulah Allah beri..beri dan beri..BiarpunAllah tahu segalanya apa yang tersurat mahu pun yang tersirat pada diri kita..luahkan dalam bentuk doa..buktikan dengan usaha..

INSAN DAN MAKHLUK.Insan itu kita...diri kita..dan makhluk itu merangkumi segala isi langit dan bumi..kalau ada yang mengatakan "aku boleh hidup sendiri".."lakukan segalanya sendiri"...baik semak semula diri sendiri..mungkin ada yang jalan-jakan kemudian terhantuk kepala di bucu tangga..lupa bahawa antara satu sama lain kita ini saling menerlukan..peniaga perlukan pembeli...pembeli perlukan pilihan yang ditawarkan...begitulan di lain-lain hal..

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 
♡ Selamat berbuka puasa di Ramadhan ke-8.

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

8 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Selamat berbuka. T.kasih sis atas ingatan...

    BalasPadam
  2. Kerjasama mmg amat penting. Sebab kita tak boleh hidup sendiri

    BalasPadam
  3. Betul tu kak pc. kite manusia ni saling memerlukan antara satu sama lain...

    BalasPadam
  4. Apa yang penting kerjasama. Wonderpat wonderpat kami dtg. Membantu sesiapa yg kesusahan. Haha. Kak ana pun terjebak tgk ni masa tgh tggu tawaran kerja 8 thn lepas. Hehe

    Apapun ringan sama di jinjang, berat sama di pikul. Takde manusia yg mamph hidup bersendirian.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama