Jangan Sampai...

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖


JANGAN SAMPAI.. || Alhamdulillah..menuju minggu ketiga Ramadhan,syukur kerana Allah masih mengizinkan.Tanpa izinNYA mana mungkin kita berdaya untuk berpuasa waima berniat sekalipun.Besar nikmat yang Allah pinjamkan kepada kita.

BERPESAN-PESAN.PC sendiri sering ingatkan diri,untuk lebih berhati-hati dalam segenap hal..perbuatan,percakapan dan pada apa yang wajar dijaga.Ya,sebelum menasihati orang atau memberi tauladan,,sedikit-sedikit perbaiki diri sendiri dahulu.Banyak kebaikkan yang PC sendiri pelajari dan contohi daripada orang lain.Setiap kebaikkan yang kita contohi dan amalkan daripada orang lain..atau daripada kita dicontohi oleh orang lain juga,moga ganjaran kebaikkannya berterusan.

ELAK MENCONTENG ARANG.Malam itu hitam.Gelap.Kerana itulah putaran alam lawannya siang.Masa untuk kita beristirehat dan sebahagiannya untuk luang masa denganNya.Namun jangan dan cuba elakkan menggelapkan sinar yang sedang membantu diri untuk menambah akaun kanan kita..

Daripada Abu Hurairah RA lagi katanya bahawa Nabi SAW bersabda : 
Sesiapa yang tidak meninggalkan percakapan bohong dan berkelakuan keji lagi buruk sedangkan dia berpuasa, baginya tidak ada kelebihan di sisi Allah selain daripada lapar dan dahaga sahaja yang didapatinya. (Riwayat al-Bukhari)

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Peringatan yang bagus.
    Sama sama kita renungkan

    BalasPadam
  2. sama2 kita berpuasa semua anggota badan...takut gak jika dpt lapar n dahaga je. sia2 kan?

    BalasPadam
  3. semoga kita dijauhkan daripada sebegitu

    BalasPadam
  4. Wkmsalam.
    Berpuasa bukan saja menahan lapar dan dahaga.
    Banyak lagi amalan yang perlu kita laksanakan.

    BalasPadam
  5. betul tu kak..moga puasa kita tidak sia-sia

    BalasPadam
  6. Terima kasih atas perkongsian ini PC.. menjadi peringatan buat diri ini.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama