Selaginya Hidup

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

SELAGINYA HIDUP || Kerja..kerja..kerja..usahalah sekadar yang sehabis baik dan sehabis mampu..janganlah ala kadar kerana di dunia tanggung di akhirat jawab..dan kerja itu sangat luas pengertiannya..buka minda berlapang dada..paling utama bersih dan suci (halal) hasilnya..

Selaginya Hidup

AMBIL PENGAJARAN.Tidak boleh dimarah kerana haiwan berotak tidak berakal.Namun tahu tanggungjawab mencari rezeki untuk anak isteri..di awal pagi.Hehehe...comel awak mengais..di dunia slumber..tapi di akhirat ayam ini juga bakal menjadi saksi saat kita dibicara.SubhanaAllah.

HAK.Bukan tiket untuk kita lakukan apa pun sesuka hati.Jangan pernah membuang hukum kerana ianya salah satu cara meringankan di sana kelak..

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 
♡ Ramadhan kian mendekat 



20 Komen untuk "Selaginya Hidup"

iye tu PC. rezeki ayam tu di situ.
ilham ayam tu pun dari Allah, kan.
umah aida pot lepak kucing2 sekitar tau.
aduhai. 3-4 kali kucing beranak kat area dlm umah, aduhai...
aida ni penggeli kucing.
tapi mcm happy plak tgk umah aida diorang selesa melepak.

Bukan hanya haiwan yang berotak tanpa akal, manusia juga sudah ramai yang begitu... Atau mungkin akal yang ada, tidak tahu hendak diguna... :(

Wkmsalam.
Yang penting, pekerjaan yang halal, hasil yang halal.
Mudah2an ada keberkatannya.

Kengkadang terfikir sama ada rezeki yg kite cari ni berkat atau pun tak.. takut nak menjawab kat sana nanti..

Mudah2an ada keberkatan dalam rezeki kita

Sekecil-kecil benda yg kita buat kat dunia, kat akhirat nanti akan dibicarakan.

Betul..bangun pagi tengok ada ayam datang terkedek kedek..satu keluarga...senyum sendiri...hihihi...wah kucing siap beranak ya....kadang makin kita geli makin kucing menyakat...

Itu yang ralat....sedih...istimewa Allah beri akal tapi dipersiakan...

Betul Pakcik WP...sebab jadi darah daging..

Kak PC pun gitu juga Lea...sama ada kerja atau tak..masih fikir perkara yang sama.

Betul Ana...tapi itu yang sering manusia lupa..

yang penting kerja halal. rezeki ad dimana2 kan :)

Betuk tu, apa pun kena usaha dulu. Kerja apa pun tak kisah.. Janji halal.

betul PC, dalam setiap ruang lingkup kehidupan kita perlu fikirkan dosa dan pahala

Daripada haiwan pun kita boleh amik pengajaran :)

Betul...asal sentiasa usaha insyaAllah.

Kan..kalau usahanya betul insyaAllah hasilnya pun halal.

Setuju...kena sentiasa beringat..

Betul...tiada yang sia-sia bila Allah cipta sesuatu itu.

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top