Selaginya Hidup

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

SELAGINYA HIDUP || Kerja..kerja..kerja..usahalah sekadar yang sehabis baik dan sehabis mampu..janganlah ala kadar kerana di dunia tanggung di akhirat jawab..dan kerja itu sangat luas pengertiannya..buka minda berlapang dada..paling utama bersih dan suci (halal) hasilnya..

Selaginya Hidup

AMBIL PENGAJARAN.Tidak boleh dimarah kerana haiwan berotak tidak berakal.Namun tahu tanggungjawab mencari rezeki untuk anak isteri..di awal pagi.Hehehe...comel awak mengais..di dunia slumber..tapi di akhirat ayam ini juga bakal menjadi saksi saat kita dibicara.SubhanaAllah.

HAK.Bukan tiket untuk kita lakukan apa pun sesuka hati.Jangan pernah membuang hukum kerana ianya salah satu cara meringankan di sana kelak..

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 
♡ Ramadhan kian mendekat 



Previous
Next Post »

20 comments

Write comments
adianiez AIDA
AUTHOR
May 3, 2017 at 12:21 PM delete

iye tu PC. rezeki ayam tu di situ.
ilham ayam tu pun dari Allah, kan.
umah aida pot lepak kucing2 sekitar tau.
aduhai. 3-4 kali kucing beranak kat area dlm umah, aduhai...
aida ni penggeli kucing.
tapi mcm happy plak tgk umah aida diorang selesa melepak.

Reply
avatar
Kakcik Nur
AUTHOR
May 3, 2017 at 12:35 PM delete

Bukan hanya haiwan yang berotak tanpa akal, manusia juga sudah ramai yang begitu... Atau mungkin akal yang ada, tidak tahu hendak diguna... :(

Reply
avatar
May 3, 2017 at 12:51 PM delete

Wkmsalam.
Yang penting, pekerjaan yang halal, hasil yang halal.
Mudah2an ada keberkatannya.

Reply
avatar
Lea Azleeya
AUTHOR
May 3, 2017 at 1:11 PM delete

Kengkadang terfikir sama ada rezeki yg kite cari ni berkat atau pun tak.. takut nak menjawab kat sana nanti..

Reply
avatar
Akif Imtiyaz
AUTHOR
May 3, 2017 at 2:17 PM delete

Mudah2an ada keberkatan dalam rezeki kita

Reply
avatar
Ana Fatihah
AUTHOR
May 3, 2017 at 3:40 PM delete

Sekecil-kecil benda yg kita buat kat dunia, kat akhirat nanti akan dibicarakan.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 3, 2017 at 7:48 PM delete

Betul..bangun pagi tengok ada ayam datang terkedek kedek..satu keluarga...senyum sendiri...hihihi...wah kucing siap beranak ya....kadang makin kita geli makin kucing menyakat...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 3, 2017 at 7:49 PM delete

Itu yang ralat....sedih...istimewa Allah beri akal tapi dipersiakan...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 3, 2017 at 7:50 PM delete

Betul Pakcik WP...sebab jadi darah daging..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 3, 2017 at 7:51 PM delete

Kak PC pun gitu juga Lea...sama ada kerja atau tak..masih fikir perkara yang sama.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 3, 2017 at 7:51 PM delete

Ameen...itu harapannya kak..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 3, 2017 at 7:52 PM delete

Betul Ana...tapi itu yang sering manusia lupa..

Reply
avatar
Cik Nadyya
AUTHOR
May 3, 2017 at 9:15 PM delete

yang penting kerja halal. rezeki ad dimana2 kan :)

Reply
avatar
May 4, 2017 at 12:11 AM delete

Betuk tu, apa pun kena usaha dulu. Kerja apa pun tak kisah.. Janji halal.

Reply
avatar
raihanah
AUTHOR
May 4, 2017 at 8:06 AM delete

betul PC, dalam setiap ruang lingkup kehidupan kita perlu fikirkan dosa dan pahala

Reply
avatar
May 4, 2017 at 9:25 AM delete

Daripada haiwan pun kita boleh amik pengajaran :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 4, 2017 at 9:52 AM delete

Betul...asal sentiasa usaha insyaAllah.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 4, 2017 at 9:53 AM delete

Kan..kalau usahanya betul insyaAllah hasilnya pun halal.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 4, 2017 at 9:54 AM delete

Setuju...kena sentiasa beringat..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 4, 2017 at 9:55 AM delete

Betul...tiada yang sia-sia bila Allah cipta sesuatu itu.

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon