Perlu Sejelasnya

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖
PERLU SEJELASNYA || Apa yang didengar perlu jelas supaya nanti apa yang akan disampaikan juga jelas tanpa keraguan..tiada teragak-agak..muka keliru..bila ditanya dua tiga kali terus sepi.Itu yang nanti jadi fitnah.


Cakap belakang itu mengata..cakap depan-depan tidak kena cara  itu mengutuk dan menghina..sudahnya bagaimana?...jumpa secara peribadi..bicara daripada jiwa yang tenang dan akal yang waras.Selamat insyaAllah.


SIASAT DULU.Siasat dengan menyebuk lain.Sudah mendapat aduan kemudian buat tindakan sewajarnya seandainya melibatkan banyak pihak,panggil kesemuanya bermesyuarah..dengar suara pihak yang terlibat,ya itu siasat.Tapi kalau datang tidak beri salam terus terjah tanya itu ini..itu menyebuk namanya.

HERO HEROIN YANG TEWAS.Kalau sebut hero atau heroin haruslah dia yang menonjol..yang hebat memainkan wataknya..yang menjadi tumpuan kerana merupakan watak-watak utama..walau pada awalnya macam lemah dan kalah..tapi pengakhirannya juat dan juara..baik drama dan filem Melayu..atau Bollywood juga di novel-novel.Itu watak mengikut acuan skrip dan bayangan..hakikatnya ada sahaja hero heroin yang tewas..bukan dari segi fizikal tapi jiwanya.

Melangkah melibatkan diri dalam satu-satu situasi itu perlu bijak mengendali dan membawa diri..sekiranya sedia maklum sedang marak apinya,jangan sengaja disiram minyak lagi dan lagi..takut diri kita sendiri terbakar sama..
🍒terima kasih ukhuwah 
👑sama-sama mencari redha Ilahi 
💝Ramadhan sudah dekat😄 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Insyaallah. lama tak visit sini

    Waalaikumussalam PC

    BalasPadam
  2. Nak menegur biar bertempat agar 2-2 pihak tidak terasa dan tidak menjejaskan ukhwah yg terjalin.

    BalasPadam
  3. Bukan tak boleh tegur, tapi biar kena tempatnya ;)

    BalasPadam
  4. setuju pendapat akak. selamat menyambut Ramadhan kak. :)

    BalasPadam
  5. Nak menegur biar bertepatan dengan masa dan keadaan. Nak berdepan untuk bagi penjelasan, memerlukan hati dan fikiran yang kuat juga..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama