Bersih

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖


BERSIH || Bersih,sabar...sangat dekat dengan iman..ada kaitan setiap satunya.Ambil berat,ambil tahu walau sikit-sikit pun syukur..asasnya.


Bersihkan pakaian yang kotor pastikan guna air mutlak..kemudian ditambah dengan sabun pencuci pakaian..nak wangi dan lembut gebu..tambah cecair pelembut dan pewangi..nak bersihkan hati..cuci dengan zikir,istighfar..selawat..nak bagi lembut hati..jangan banyak ketawa..senyum boleh..hehehe..


HATI DAN PEMIKIRAN.Kalau lantai bilik air kita berlumut,sental dengan berus,,insyaAllah bersihlah lantai tu..tapi kalau hati dan fikiran kita mula berlumut..itu bahaya..sebelum lumutnya bertambah tebal dan parah..rajin-rajinlah bersihkan lumut yang baru hendak tumbuh itu..sebelum hati dan pemikiran kita tergelincir..

Lumut itu hijau warnanya..lembut..menenangkan mata yang melihat..ya itu lumut yang tumbuh dipermukaan bumi..terutama di kawasan yang lembab...di hutan...berbanding lumut yang tidak kelihatan ianya lebih berbahaya..

REZEKI.Rezeki itu ada di mana-mana asal diusahakan.Statusnya bergantung pada langkah pertama dalam usaha memperolehinya..betul caranya..cantik niatnya insyaAllah indah hasil yang bakal menjadi darah daging.

CUKUP SEKADAR PENDAPAT.Seandainya ingin menegur,niatkan kerana Allah..sekiranya mahu memarahi pastikan sebabnya kukuh..dan jika mahu berkongsi selidik dulu agar tiada unsur fitnah.Dalam berblog biarpun ianya peribadi milik kita..bagi pendapat PC ada banyak yang wajar PC jaga..*lain orang lain cara dan pendapat*..bukan mudah hendak bersihkan entri daripada bercampur baur dengan emosi..apa pun,doa sentiasa agar terhindar daripada yang tidak molek di baca.

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 
♡ Ramadhan kian mendekat 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

12 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Assalamualaikum PC terima kasih , perkongsian yang baik :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikummusalam JM..tq..moga2 bermanfaat ya..

      Padam
  2. HATI PERLU BERSIH MURNI DLM APA SAJA AMALAN

    BalasPadam
  3. terima kasih perkongsiannya kak :)

    BalasPadam
  4. Hari2 bersihkan muka sebab nak cantik. Tp jgn lupa cuci hati sekali. Hati yg bersih dan cantik akan zahirkan sifat dan sikap yg cantik luar dlm.

    BalasPadam
  5. setuju juga tu PC, thanks reminder

    BalasPadam
  6. Thanks for sharing tazkirah/peringatan..

    BalasPadam
  7. Hati bersih, jiwa kita pasti semakin dekat kepadaNya.. subhanallah. T kasih atas perkongsian ini PC

    BalasPadam
  8. Wkmsalam.
    peringatan untuk kita semua.
    Bersihkanlah hati.

    BalasPadam
  9. bersihkan diri, bersihkan hati. Insha Allah..

    BalasPadam
  10. smoga kita sntiasa bersih luar dan dalam.. amin.. :)

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama