Menggeramkan Sungguh Laaa..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖


MENGGERAMKAN SUNGGUH LAAA || Bila tengok sesuatu *yang boleh dipandanglah ya* rasa geram..rasa seronok..mesti tak cukup sekali..maka berkali-kalilah mata ni nak memandang..sebab setiap sesuatu itu ada daya tarikkannya yang unik dan tersendiri..tapi tengok tu kalau boleh...kalau bolehlah......jangan tengok saja-saja....jadikan ia asbab kita lebih mahu mendekatiNYA.


Google image 

PART GERAM SUKA NAK TENGOK..HA..😊👍

TUMBUHAN.Terutama yang baru nak bertunas..dan dah berbunga..tak kisahlah pokok bunga ke..pokok buah-buahan ke..suka tengok..tunas yang baru tumbuh itu umpama kehidupan kita setiap pagi..hari baru...cerita baru..begitulah..

PELAPIS MASA HADAPAN.Tak ada baby yang tak comel..semua baby comel..salah satu dari banyak-banyak ciptaan Allah SWT..dibahu ibu bapanya tergalas amanah dan tanggungjawab yang bukan calang-calang beratnya..subhanaAllah..antara lorong-lorong ke syurgaNya untuk ibu bapa yang berjaya..Damai jiwa tatkala dapat melihat anak anak ini boleh menghadaz dan menghafal Kalammullah diusia yang masih hijau.Sungguh!PC kagum.

WARNA.Muka bumi ini kaya dengan warna-warna indah untuk dilihat dan dihargai..pelbagai bentuk..bermacam tekstur..mewah..alhamdulillah..lihat pada diri sendiri pun banyak yang boleh kita hargai..kagumi..hebat Allah yang mencipta..

TAPIKAN ADA JUGA PART YANG KURANG COMEL LAGI MENGGERAMKAN*menjengkelkan hati*..😤💔

KALAH PETIR.Diam tidak semestinya suka dan setuju..hehehe..walhal dok perhati kecik-beso-kecik-beso je mata dengan lubang hidung ni..Diri tidak sampai 3 langkah tapi bercakap macam kawan tu di hujung kampung.Terjerit-jerit..Allahuakbar..sedihnya la..cukup Allah tahu semua yang ada pada kita...orang lain tak perlu tahu..

MELAWAN.Kalau budak-budak melawan tak pelik..adalah juga comelnya..tegur sekali dua tunjuk rotan..sumpah tak buat lagi..tapi kalau dah remaja purba melawan..tunjuk kayu bakau pun tak guna..silap-silap dia tunjuk kayu balak kat kita..Melawan bukan semata-mata dengan berbalas cakap..dengan perbuatan pun boleh menunjukkan reaksi melawan.Geram..istighfar jelah caranya..betullah PC rasa geram bila ada yang suka provok..jangan sampai PC piat telinga tu...kikiki..


Ada yang kita suka dan sebaliknya...begitulah kita..semuanya ada pengajarannya yang tersendiri...

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 

Previous
Next Post »

18 comments

Write comments
PeRdU cINta
AUTHOR
April 26, 2017 at 11:25 AM delete

:) terima kasih singgah Nieyl

Reply
avatar
Lea Azleeya
AUTHOR
April 26, 2017 at 11:44 AM delete

hehehe.. yg last sekali tu win.. tula kak PC kite ni kengkadang lupa nak bersyukur dgn nikmat tuhan kan..

Reply
avatar
April 26, 2017 at 11:58 AM delete

Ye.. Pelapis masa hadapan.. semua baby comel.. memang geram je nengoknya..

Reply
avatar
Ana Suhana
AUTHOR
April 26, 2017 at 12:04 PM delete

Baby semua comel. Bau mereka pun sedap.tak boleh berhenti dah gomol.

Sebab tu pepatah kata melentur buluh biar dr rebung. Kalau dah jd buluh br nk lentur, alih2 memakan diri kita sendiri.

Reply
avatar
aryan azra
AUTHOR
April 26, 2017 at 1:15 PM delete

betul tu PC setiap kejadian ada pengajaran dan hikmahNya kan

Reply
avatar
April 26, 2017 at 1:49 PM delete

saya geram kalau tengok baby comel sampai gigitan mulut di buatnya (^_^) hehe.

Reply
avatar
Ana Fatihah
AUTHOR
April 26, 2017 at 4:05 PM delete

Bila baca tajuk, memang ingatkan akak nak cerita part yg menggeramkan yg menjengkelkan tu pun. haha

Tapi, betullaa kalau tengok baby memang geram. nak picit2 rasa. haha

Reply
avatar
Mrs. A
AUTHOR
April 26, 2017 at 4:27 PM delete

Mrs. A selalu aje geram dengan anak-anak sendiri.

Bila meereka dah berkumpul bertiga suka membahan ibu dia nih! haish! geram tau

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
April 26, 2017 at 10:25 PM delete

Kan...jangan main-main..kikiki...macamlah kak PC berani..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
April 26, 2017 at 10:25 PM delete

Kan...tak ada yang tak comel..geram..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
April 26, 2017 at 10:28 PM delete

PC suka ziarah baby baru lahir...auranya tu nikmat..tapi ada sesetengahnya tak izinkan melawat..gak masing-masing..
Dah keras takut dengan kita sekali dipatahkan.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
April 26, 2017 at 10:29 PM delete

Betul kak..cuma kita menilai bagaimana...dengan mata kasar atau mata hati..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
April 26, 2017 at 10:30 PM delete

Kan..rasa nak peluk kuat2..nak cium je rasanya...hihi..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
April 26, 2017 at 10:32 PM delete

Kan...alahai rupanya bukan ya...betul..suka nak tenung baby tidur...bersih...damai...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
April 26, 2017 at 10:33 PM delete

Geram yang membahagiakan ibu tu...kecil comelnya tengok wajahnya..dah dewasa comel part lain pulak..hehe..

Reply
avatar
April 27, 2017 at 1:53 AM delete

Suka tengok baby, ciptaan Allah yang lain juga seperti tumbuhan mahu pun laut dan air terjun.
Banyaklaa lagi yang cantik cantik..

Reply
avatar
Khir Khalid
AUTHOR
April 27, 2017 at 11:26 AM delete

Peringatan yg baik utk dijadikan renungan buat semua.. t kasih atas perkongsian PC

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon