Ada Masa Batu..Sesekali Tisu

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

Ada Masa Batu..Sesekali Tisu
Google image 

ADA MASA BATU..SESEKALI TISU || "Sedangkan pantai boleh berubah..begitu jugalah hatinya manusia"..mesti kaitkan dengan hatikan..kerana baik hati maka baiklah keseluruhannya..dan sebaliknyalah..besar peranannya hati itu membentuk diri kita di muka bumi Allah ini.

BOLEH BERUBAH.Ya hati kita Allah punya..dalam jasad kita yang juga Allah yang punya.Berserta hati,adalah akal.Dan di antara keduanya ada nafsu.Sampai waktu kita berserah,namun sebelum itu kita kerah..kerah dan kerah diri.Allah beri setelah lihat ikhtiar kita walau sedikit dan kecil sahaja.Nak usahakan..tidak mahu kerugian. Luar jangka itu tafsiran kita manusia pada DIA kuasa "kun fayakun" milikNYA.

TAKUT.Takut atau ketakutan itu salah satu daripada banyak perasaan yang ada pada diri sesiapa pun.PC pun ada perasaan takut juga.Banyak faktor rasa takut itu bercambah dan subur dalam hati kita.Ada ketika ianya membuat kita hilang rasa keyakinan.Sama ada berpunca daripada diri sendiri (pengalaman hidup) atau juga disebabkan faktor sekeliling yang sering mempengaruhi.Secara peribadi mempunyai rasa takut itu normal dan wajar kerana kita manusia biasa..namun jangan sampai rasa takut itu menjurus kepada hilang rasa kepercayaan kepada qada dan qadar serta meragui kekuasaanNya.


Mempunya prinsip itu perlu agar menjadi insan yang tidak mudah dipergunakan orang lain..namun tidak salah juga bertoleransi untuk manfaat bersama..

*terima kasih ukhuwah 
#sama-samamencari redha Ilahi 
Tag : Santai
7 Komen untuk "Ada Masa Batu..Sesekali Tisu"

betul tu.. tak semestinye kite tengok orang tu kuat, die takde rase sedih.. kekadang die tutup perasaan die dengan tersenyum aje..

betul tu PC. bila rasa takut dan bimbang menguasai diri, jangan sampai hlg kepercayaan pada qada dan qadar. kena bijak menangani mainan perasaan tu.

selamat berhujung minggu PC

Betul...orang macam ni hebat sebenarnya kerana mampu mengawal emosinya..

Sebolehnya elakkan rasa takut hingga tahap begitu..kesannya tu yang merisaukan...
Selamat berhujung minggu Sis Ana

Biasalah hatikan berubah2. Kadang keras seperti batu, kadang lembutnya seperti tisu. Bersederhanalah.. Jangan terlalu keras atau jangan juga terlalu lembut sehingga menjadi lembik! :)

Wow! PC ni orang sastera rupanya

Apa pun, Allah juga yang memegang hati kita. Berdoalah agar tidak berbolak- balik..

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top