Moga Terus Mengalir

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

Moga Terus Mengalir

MOGA TERUS MENGALIR || Air itu lazimnya diterjemah sebagai simbolik kepada kedamaian.Menyejukkan..baik mata yang memandang mahupun deruan deras air yang mengalir..subhanAllah nikmat yang Allah SWT cipta untuk dinikmati.

Perumpamaan "jadilah seperti air" sering diguna pakai dalam mencari solusi pada satu kekusutan atau pertelagahan.."air dicincang takkan putus"..ada pulak yang tanya..air batu tu kalau dipecahkan,,mahunya tak putus....ok sila tengok..bila air batu tu cair..bercantum semula ke tidak satu sama lain..😄..sebolehnya jadilah umpama air mutlak yang suci lagi menyucikan..😅

Suka tak kalau duit masuk dalam akaun kita?...suka ke tidak kalau setiap yang dirancang menjadi tanpa timbul masalah itu ini...lancar sahaja..sukakan..bersyukurlah sangat-sangat..tapi kalau berlaku sebaliknya sabar..mungkin itu cara Allah SWT nak didik kita..kan kita ni sering terbuai dengan nikmat..*cuaca panas terik,dapat pulak ABC special..tak mustahil sudu terakhir baru teringat nak baca bismillah..maka jamak terus dengan alhamdulillah ya😉..nampak tak*..tapi kita akan lebih suka kalau pahala sentiasa mengalir masuk manakala dosa segera mengalir keluar.. fuhh..nikmat tu.

*terima kasih ukhuwah 
#mencari redha Ilahi 

17 Komen untuk "Moga Terus Mengalir"

Waalaikumsalam PC. Semoga kita istiqamah dalam memastikan pahala terus mengalir masuk dan dosa2 silam di bawa keluar.

setuju sangat PC, harapnya banyak pahala kita mengalir walaupun kita mati

Siapa tak suka duit sila derma pada saya, nanti boleh mengalir pahala tu... hihi... Suka dengan kata-kata PC, jadi seperti air kan... nampak lembut tapi berkuasa...

:) ameen kak..betul dan setuju sangat...

:) ameen...ameen..begitulah harapannya..terima kasih.

Betul...hihi :)
Terima kasih..susah nak menjadi seperti air..tapi cubalah,

BIAR JADI AIR YG DINGIN SUCI JERNIH

kawan sy suka kaitkan sesuatu dgn air. cnth: dia nak berusaha sampai dpt bercakap bahasa Arab lancar macam air. kalau dgr org fasih bckp Arab, mesti dia cakap "syoknya dia lancar cakap Arab mcm air"

sntiasalah bersabar .. inshaAllah allah adalah sebaik perancang :)

Simbolikkan..sejuk...jernih..mendamaikan insyaAllah.

Zaman sekarang, duit mengalir laju seperti air. Hihi

Org cakap kalau mimpi air pun akan mendapat rezeki yg besar. Orang cakaplah....
Satu hari air tak keluar pun dah terasa hazab PC...

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top