Menarik Dan Tertarik

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖


MENARIK DAN TERTARIK || Kecantikkan..kita suka kecantikkan.PC pun suka akan kecantikkan..tapi kecantikkan yang bagaimana..itu terserah kepada tafsiran masng-masing.Kita hormati pandangan orang lain kalau kita nak orang lain hormati pandangan daripada sudut peribadi kita.Bukan sahaja kecantikkan yang lulus syarak boleh menarik malahan mampu bertahan lebih lama dan buat orang tertarik..banyak lagi cara yang boleh menjadikan orang lain berubah ke arah aura yang lebih positif.InsyaAllah.

Menarik Dan Tertarik
Google image


KEBAIKKAN.Biar pun perkara baik..ingat..tidak semua orang suka akan kebaikkan..kerana syaitan itu sentiasa menyelinap ke rongga tubuh manusia untuk membisikkan kata-kata hasutan yang membolak-balikkan hatinya manusia.Namun begitu yakinlah pada setiap kebaikkan itu ada magisnya yang tersendiri yang jika dilakukan keikhlas hati..pasti mampu menjentik hati-hati yang lain untuk turut sama melakukannya..

PERJUANGAN DAN PERLUMBAAN.Berusaha melawan nafsu itu juga satu perjuangan..Membetulkan apa yang silap itu juga perjuangan.Sebutnya memang mudah..perjuangan..tapi hendak menterjemahkan pada perbuatan,subhanAllah sungguh sukar.Andai hari ini kita rasa lesu untuk terus berjuang walau asbabnya dirasakan kecil dan remeh..ingat kadangkala perkara yang dianggap remeh dan kecil itulah akhirnya memberi impak yang besar..para sahabat dan Rasulullah SAW sentiasa marak semangat jidad bermatlamatkan syahid..kalau mungkin saat itu pedang adalah senjatanya namun zaman kita ummat..lakukanlah perjuangan dan perlumbaan untuk perbaiki diri sendiri..bermula daripada diri sendiri itu adalah sebaik-baik langkah.


Untuk menarik dan buat orang tertarik pada satu-satu perkara itu...tidak semestinya dengan rayuan..tidak semestinya juga dengan nasihat..kerana hidayah itu milik Allah SWT..asal bersungguh mencarinya maka mendekatlah ia..insyaAllah..💗Perdu Cinta💗
*terima kasih ukhuwah
#mencari redha Ilahi
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. BERJUANG MEMPERBAIKI KELEMAHAN DIRI SUDAH JUGA KAN PC

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum PC. Ana pun suka apa yang berkaitan cantik. Memang lumrah manusia macam tu kan. Tapi kecantikkan tu ada yang kekal ada yang semakin pudar. Semoga kecantikkan peribadi itu yang akak kekal dan terus mekar.

    BalasPadam
  3. Kadangkala sukar membuat kebaikkan sebab tidak mencuba, bila buat satu kebaikkan pasti akan buat lagi...

    BalasPadam
  4. Zaman skunk yg xcantik pun klu buat benda yg memalukn diri sndri confirm ramai yg t'tarik....;-)

    BalasPadam
  5. Kebaikan itu adalah kecantikan... subhanallah

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama