Bukan Bohong Tapi Memang Begitu

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

BUKAN BOHONG TAPI MEMANG BEGITU || Berbohong satu perbuatan yang sangat tidak disukai..mungkir janji..berdosa woooo..kerana berbohong itu menampkkan ketidak jujuran pada diri seseorang..bohong itu nampak mudah..tapi ianya menyakitkan..sakit kepada mangsa..subhanAllah..Satu.Kalau awak tidak suka dan tidak mahu dibohongi..sila jangan memungkiri janji.Pernah lakukan..taubat..sedang lakukan...minta maaf...kerana kesempurnaan itu milik DIA dan bukannya kita..Yakin!..Allah Maha Pengampun..selagi nyawa belym tiba dikerongkong..selagi itu pintu-pintu taubat terbuka seluas-luasnya..ameen.

Mahal.Islam itu mahal.Iman itu mahal.Rasa syukur Itu Mahal.Doa itu mahal..dan banyak lagi sebenarnya sangat mahal..mahal untuk kita dapatkan yang sangat berkualiti kerana semakin kita berusaha untuk perbaiki...semakin itu juga dugaan demi dugaan mendekati...jangan sedih kerana itu tanda kasih sayang Allah SWT menghampiri.Jangan rasa Allah membohongi bila apa yang sering kita hajati tidak lagi kunjung tiba..belum lagi Allah lunasi..cuba positifkan hati..."mungkin kita belum cukup merintih meminta-minta padaNYA lagi.."

Bukan begitu.Hubungan halal kerana Ilahi.Janji sehidup semati.Berikrar susah senang bersama.Alhamdulillah moga menjadi inspirasi tidak tergelincir dari landasan sedari hari pertama menggalas tanggungjawab suami isteri.Itu duniawi.Ya di dunia..dalam setiap sujud.."sehingga ke jannah" itu meniti dan mengisi setiap ruang doa..dalam esak tangis..dalam jaga..dalam merai ulangtahun ijab qabul..subhanAllah..moga malaikat mangangkat doa itu ke langit..TETAPI akan tiba satu saat nanti..seolah janji tinggal janji..walhal hakikatnya semua pun berkelakuan sebegitu sehinggalah diberi ke mana singgahsana sebenarnya..

Kerana tiap-tiap seorang dari mereka pada hari itu, ada perkara-perkara yang cukup untuk menjadikannya sibuk dengan hal dirinya sahaja.(Surah 'Abasa : Ayat 37)

*terima kasih ukhuwah 
#mencari redha Ilahi 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

16 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Berbohong itu susah.
    Oleh itu jujurlah

    BalasPadam
    Balasan
    1. :d berbohong selagi boleh elak...elak..jujur pada perkara yang perl.

      Padam
  2. tiap kali memohon ampun dan taubah untuk tidak membohongi lagi namun diri yg lemah masih melakukan... bohong dan taubah mengiringi selalu, semoga terus kekal dengan iman yg kuat supaya tidak membohongi lagi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kadang kak..kita bohong untuk menutup luka hati sendiri..untuk buat orang lain tersenyum..memang niat tidak menghalalkan cara...tapi kadang kita ini ibarat tarik rambut dalam tepung..tak nak rambut putus..tak jyga tepung berselerak.

      Padam
  3. Berbohong sekali, rugi banyak perkara... bila orang tak percaya memang susah nak pulihkan kembali...

    BalasPadam
  4. Adehh jgn la berbohong.. Tak suke.. Hurmm Jujur la dalam hidup.. Perkongsian yg baik kak PC.. :)

    BalasPadam
  5. jujurlah sampai jadi tabiat kita

    BalasPadam
  6. Bercakap bohong lama lama mencuri. Haaa nampak tak buruknya perangai menipu ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yup..betul tu Cikgu Syed.. :)
      Pantun peringatan tu..

      Padam
Terbaru Lebih lama