Mencuri Yang Membahagiakan

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖


MENCURI YANG MEMBAHAGIAKAN.. || Mencuri satu perbuatan yang sangat tidak baik..mengaibkan..cubalah sekali mencuri...10 tahun buat kebaikkan pun terus ter"delete" dari ingatan orang..maka 10 tahun mendatang terkenallah awak dengan 1 kejahatan itu...sedangkan satu kebaikkan diibaratkan 10 ganjarn pahala..1 kejahatan hanya 1 dosa yang tercatat..baiknya Allah..taatnya Malaikat..tak adalah Malaikat tu sesaja hasut Allah supaya dengki kat kita suruh ganda-gandakan dosa bila buat silap..yang selalu cepat menghukum dengan kejam adalah manusia..lebih parah tanpa usul periksa..jangan caras kerja hakim..kesian dia..🙈

Tidak semua mencuri itu dikategorikan jenayah..tak percaya jom tengok..eh baca la juga..hihihihi..

Mencuri hati💗..kalau mencuri hati dikategorikan sebagai satu kesalahan atau jenayah..jawabnya ramai yang takut nak menghalalkan perhubungan lelaki dengan wanita..kalau degil nak juga berkahwin terpaksalah beranak pinak didalam penjara..hihihi..walaupun ada yang sengsara setelah hatinya dicuri ianya tetap tidak menyalahi undang-undang cumanya bergantung bagaimana tuan atau puan punya diri merawat diri sendiri..namun begitu bahayanya tetap ada..kerana bakal diserang sindrom angau..

Mencuri Yang Membahagiakan
Google Image

Mencuri perhatian😎..diminta atau tidak..sengaja mahupun sebaliknya adakala dia,kita atau mereka mampu mencuri perhatian..sesiapa sahaja mempu mencetuskan aura ini..bila pelik sikit viral..bila lain sikit mulalah memberi tumpuan yang lain macam..lebih-lebih lagi kalau ianya sememangnya diwar-warkan mahupun dikongsi secara terbuka..meletops..letops..kan..tapi pastikan yang baik-baiklah..unik tidak salah..kreatif pun tidak salah asal tidak lepasi had.

Mencuri dengar👂..arwah nenek PC cukup pantang bila orang tua-tua sembang cucu-cucunya pasang telinga..hihihihi..yang ada siap tulis sebab tunggu sepupu yang duduk jauh balik nanti nak gosip lupa pulakkan apa isi-isinya..nak kembangkan cerita tak susah..goreng sikit dah syok..huhuhu..sesetengah perkara mencuri dengar itu bagus untuk kebaikkan bersama terutama pada perkara-perkara penting..kalau ada yang lupa kita ingatkan..itu maksudnya bukan untuk tujuan tidak baiklah,sesuaikan dengan keadaan kalau ya pun nak mencuri dengar..kalau terdengar perkara yang tidak elok jangan disebar,kalau perkara yang elok pastikan minta izin untuk dikongsi..

*terima kasih ukhuwah
#mencari redha Ilahi

Previous
Next Post »

17 comments

Write comments
Noor Azlan
AUTHOR
February 7, 2017 at 10:58 AM delete

Mencuri makan pun bahagia jugak... Lepas mak masak ambik seketul ayam goreng... Hehe

Reply
avatar
February 7, 2017 at 12:59 PM delete

Bukan cuti sebarang cuti
Cuti kerana hari perayaan
Bukan curi sebarang curi
Cuti demi utk kebahagiaan:)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 7, 2017 at 1:03 PM delete

Betul..kalau PC dulu...pantang nama goreng ikan..ambil duduk bawah meja..nanti dengar la mama cakap sendiri.."tadi angkat dari kuali 5..ni kenapa 4".....hahahaha...lama2 dah rahu siapa punya angkara...mama selak je alas meja...tahulah orangnya... :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 7, 2017 at 1:08 PM delete

Wahai Kak Zakie benar bagai dikata
Curi ini curian istimewa
Walau dengarnya curi itu perbuatan dosa
Namun sesetengah curi membawa bahagia
:)

Reply
avatar
Siqah Hussin
AUTHOR
February 7, 2017 at 3:39 PM delete

Hehe. Comel baca entri ni kak PC :)
Mencuri yang membahagiakan tambah lagi bab mencuri hati. Membawa bahagia dan sentiasa berbunga di hati. Hehe.

Reply
avatar
Khir Khalid
AUTHOR
February 7, 2017 at 4:57 PM delete

Mencuri hatu tu nak kena berjaga2.. jngn tercuri banyak2.. susah nanti klu tak betul2 hehehee :D

Reply
avatar
nadhie wueen
AUTHOR
February 8, 2017 at 1:38 PM delete

hehe. ingatkan mencuri apa rupanya. okay chumel je mencuri hati, mencuri dengar. hehe

Reply
avatar
February 8, 2017 at 3:25 PM delete

Wkmsalam.
Ish ish kalau curi hati lembu ke, hati ayam kat pasar ke, salah jugak kan.

Reply
avatar
aRz MoHa
AUTHOR
February 8, 2017 at 11:33 PM delete

mencuri hati satu kesalahan besar...kalau untuk bermain main hehe

Reply
avatar
Lea Azleeya
AUTHOR
February 9, 2017 at 1:01 PM delete

waaaaa menarik la entry ni.. kretif kak PC... Sangat mendalam maksudnye.. Lea suka..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 9, 2017 at 9:21 PM delete

Alahai..hihihi...:)
Ameen...moga curi yang halal memberi easa bahagia yang berterusan..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 9, 2017 at 9:23 PM delete

Alahai.. :)
Haaaishhh...betul tu..risau juga tu Bro KK.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 9, 2017 at 9:24 PM delete

Mencuri yang ni..kalau betul caranya insyaAllah baik2 saja :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 9, 2017 at 9:25 PM delete

Jangan Pakcik WP..nanti lebam kena seligi..hihi... :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 9, 2017 at 9:28 PM delete

Terima kasih Lea...alhamdulillah..dengan izinNya boleh la sikit2 akak berkongsi idea Lea. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 9, 2017 at 9:29 PM delete

Betul tu arz moha..jadi sebelum curi...betulkan niat...jangan menyakiti takut nanti disakiti kembali. :)

Reply
avatar

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon