Anjakkan Demi Anjakkan

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

ANJAKKAN DEMI ANJAKKAN || Alhamdulillah..hari terakhir di bulan Februari..Esok Mac menjelma moga-moga masih ada lagi kita di sini di muka bumi milik Ilahi..niat yang baik-baik,usahakan yang baik-baik dan sentiasa doa juga yang baik-baik..moga aura kebaikkan itu tersebar luas..ameen insyaAllah. 

Ambillah peduli pada baki yang tinggal.59 hari telah meninggalkan kita..telah pun berlalu,sebenarnya kita yang melauinya ini memaknakan setiap detiknya dengan baik atau sebaliknya hanya kita yang tahu dan DIA yang senantiasa memerhati.Jaga-jaga.Kita tidak pernah tahu apa yang bakal terjadi kelak..justeru ambillah peduli pada baki yang tinggal..perbaiki mana yang kurang,kuatkan mana yang lemah dan isi dengan sesuatu yang satu saat nanti kita berasa gembira dengan hasilnya.

Semai rasa kesal dihati.Perlu..bila ada biarpun rasa kesal itu sedikit..namun percayalah mendatangkan impak yang sangat besar..bila ada rasa kesal itu tandanya masih ada iman pada diri..setiap kali lakykan kesalagan mahupun disa..rasa kesal itu akan menarik balik kita pada landasan asal..insyaAllah ianya membuatkan kita bertekad tidak mahu menfulanginya lagi..rasa kesal itu rasa bersalah pada pencipta..semakin besar rasa bersalah itu..semakin tebal rasa kesal itu..semakin kita mahu mendekatiNYA.

Untuk membawa perubahan kepada orang lain...mulakan daripada diri sendiri terlebih dahulu..apa yang kita dengar mungkin mudah dilupajan berbanding apa yang kita lihat...💗Perdu Cinta💗

*terima kasih ukhuwah 
#mencari redha Ilahi 

Previous
Next Post »

18 comments

Write comments
February 28, 2017 at 10:07 AM delete

terima kasih PC atas nasihat ini . lama tak tinggal jejak sini kan. hehe

Reply
avatar
Ana Suhana
AUTHOR
February 28, 2017 at 10:52 AM delete

Kena selalu muhasabah diri utk jadi lebih baik 👍

Reply
avatar
Noor Azlan
AUTHOR
February 28, 2017 at 11:08 AM delete

Kata-kata muhasabah diri, ingin ubah orang lain, ubah diri sendiri dahulu, memang perlu....

Reply
avatar
Ana Fatihah
AUTHOR
February 28, 2017 at 12:03 PM delete

Terima kasih atas peringatan kak. Cepatnya masa berlalu.. Huhu

Reply
avatar
Lea Azleeya
AUTHOR
February 28, 2017 at 12:03 PM delete

Muhasabah diri sentiasa... TQ kak pc atas ingatan ini.. :)

Reply
avatar
Khir Khalid
AUTHOR
February 28, 2017 at 5:40 PM delete

In shaa Allah, menjadi peringatan yg baik buat diri ini. Semoga Allah memberkati kehidupan kita semua... aamiin.

Reply
avatar
Dkna Abza
AUTHOR
February 28, 2017 at 7:20 PM delete

Petang tadi baru perasan esok dah mac.. Pastu nak isi myk tadi, duk pikir kenapa ramai sangat kat pam minyak, rupanya esok dah masuk bulan baru. Agaknya minyak naik esok kot.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 28, 2017 at 9:21 PM delete

Itu yang PC cuba praktikkan..sebabnya biasanya bila kita cakap orang perhati dulu yang bercakap macam mana..secara tak langsung boleh perbaiki diri sendiri juga :) insyaAllah ameen.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 28, 2017 at 9:22 PM delete

Begitu juga kak PC Lea :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 28, 2017 at 9:22 PM delete

InsyaAllah Bro KK..ameen :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 28, 2017 at 9:24 PM delete

O ye...tulah...dah nak masuk bulan Mac kan Dkna...alhamdulillah syukur... :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 28, 2017 at 9:25 PM delete

Sama2 cikkyra :) sibuk ya...tak pe,ada kelapangan singgah ya..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 28, 2017 at 9:25 PM delete

Betul kak Ana :) PC setuju.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 28, 2017 at 9:26 PM delete

Sama2 Ana...kan..pantas sangat..dah mac :)

Reply
avatar
Mrs. A
AUTHOR
March 1, 2017 at 5:50 PM delete

Sekejap aje masa baru.
Rasa macam baru sangat masuk tahun baru 2017 tiba-tiba dah bulan Mac.

Reply
avatar
March 2, 2017 at 1:10 AM delete

semoga setiap hari kita akan berubah menjadi yang lebih baik.

Reply
avatar

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon