WW >> Silap Faham

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

WW >> Silap Faham



WW>>SILAP FAHAM || Kerepek Bawang??..tahu tak bila pertama kali dengar mama cakap nak beli kerepek bawang 2 kilogram PC bayangkan kerepek bawang tu adalah bawang besar merah tu dihiris tipis-tipis..celup tepung kemudian goreng..ha itu kerepek bawang..hahahaha budak-budak sangat😉..bila dah tengok,,dah makan jadi salah satu kegemaran pulak..tapi sekarang ni susah nak cari rasa macam yang PC makan masa budak-budak tu..tak kisahlah tetap jadi kegemaran..kikiki..

Dulu betapa gigihnya yang membuat kerepek bawang ni..lapisan demi lapisan disusun..digulung kemudian di hiris..kalau sekarang mungkin guna mesin je kan potong menjadi kepingan-kepingan..alhamdulillah..

*terima kasih ukhuwah
#mencari redha Ilahi

Previous
Next Post »

13 comments

Write comments
January 25, 2017 at 8:36 AM delete

Imaginasi tak salah tu PC sebab ada perkataan bawang dan kerepek:)
Sekali tengok cantik berlapis ye. Kakak pun suka tau.

Reply
avatar
Sheila Adziz
AUTHOR
January 25, 2017 at 9:48 AM delete

hehe... hebatnya apa yg pc bayangkan... sedap kerepek bawang ni...

Reply
avatar
January 25, 2017 at 10:28 AM delete

Wkmsalam.
Kalau hari raya banyaklah kuih ni
Time biasa macam sekarang ni susah nak jumpa.

Reply
avatar
paridah
AUTHOR
January 25, 2017 at 11:06 AM delete

rangup n sedap krepek ni

Reply
avatar
Kakcik Nur
AUTHOR
January 25, 2017 at 12:02 PM delete

Kakcik pernah tengok bagaimana kerepek bawang ini diproses sewaktu melawat kilangnya di Sabak Bernam...

Reply
avatar
Khir Khalid
AUTHOR
January 25, 2017 at 5:45 PM delete

Saya masa dulu pun ingat mcm tu juga hehee... tp mmg sedap :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 25, 2017 at 6:43 PM delete

Betul la kak..mula2 bayangkan bawang celum tepung..bila dah tahu dan suka makan lain pulak ceritanya...PC patahkan ikut lapisannya tu satu2..sudahnya terabur..nak buat ala2 ubat nyamuk..kena jeling dengan mama terus insaf..sedapkan kak..rangup..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 25, 2017 at 6:44 PM delete

Haaaa..betul Pakcik WP.Waktu biasa ni susah sikit nak jumpa..ada pun dalam kuantiti yang sedikit..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 25, 2017 at 6:46 PM delete

Mesti remehkan kak..sebab berlapis-lapis tu..sekarang harganya pun agak mahal la kak..kecuali beli banyak..owh di Sabak Bernam ada kilang kerepek ya...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 25, 2017 at 6:48 PM delete

PC ni jakun sikit la bro KK..lagi2 bila yang disebut tak serupa dengan yang dibayangkan..mungkin bentuknya tu berpusar2 macam bawang kot..tu kerepek bawang..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 25, 2017 at 6:50 PM delete

Alhamdulillah masa tu belum cukup umur kak sheila..kalau tak mesti kena kutuk..huhuhu..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 25, 2017 at 6:52 PM delete

Sebelum beli kena tengok jufa kak PI..yang ada tebal..kalau tebal mahu berselisih rahang pipi..

Reply
avatar
Lya Amie
AUTHOR
January 25, 2017 at 11:38 PM delete

Samalah Lya dulu pon ingatkan rasanya rasa bawang. Jauh panggang dari api XD

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon