Teka-teki Memang Seronok

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

TEKA-TEKI MEMANG SERONOK || Bila waktu cikgu tak ada di kelas masing-masing berkerumun kat satu meja..sama jugalah waktu rehat..makan laju-laju sebab ada projek baik punya..projek teka-teki kekdahnya..ada tak dulu macam tu..biasanya budak lelakilah banyak teka teki sebabnya kesenangannya pada mereka...siapa tak dapat jawab kena belanja kawan tu..tak ke untung...PC...sekali jelah..lepas tu cukuplah jadi penonton..huhuhuhu..baik duit masuk tabung*masa tu tabung Nuri*..😉

Dekat dengan kehidupan...rasa ingin tahu itu ada pada semua orang..termasuk lah PC..anak-anak kecil apatah lagi..sangat tinggi rasa ingin tahu terhadap sesuatu itu..cumanya sebagai orang dewasa yang sudah baligh lagi mummaiyez cubalah kawal rasa ingin tahu itu agar tidak memudharatkan diri kita.Kalaulah rasa ingin tahu itu sahih mendatangkan kebaikkan..bismillah..silakan..apa salahnya kan..kan..jika sebaliknya,silakan juga...sila hindarkan..

Teka-teki Memang Seronok
Sumber : Google Image
Teka-teki memang seronok..silap teka jadi fitnah..betul teki belum tentu ucapan tahniah.. 💗Perdu Cinta💗

*terima kasih ukhuwah
#mencari redha Ilahi 

Previous
Next Post »

13 comments

Write comments
January 11, 2017 at 10:16 AM delete

Alam persekolahan dgn apa juga permainan semuanya seronok PC
Dulu lagi gadjet macam anak sekarang tak ada lagi. Semua game create sendiri.

Mencuba kerana ingin tahu yg dah tahu -ve kesanlah tak payahlah
Pendam aje perasaan itu dgn kuatkan iman.

Reply
avatar
Sheila Adziz
AUTHOR
January 11, 2017 at 10:33 AM delete

memang seronok... masa bdk-bdk slu duk main teka-teki.... anak2 akak skarang pun sama diorg suka teka-teki... teringat zaman belajar dulu masa shooting mmg stress nak habiskan scene, dek kesibukan dan kestresan tu, director bg teka-teki.... hilang stress, jd lawak dan hepi semua krew...

Reply
avatar
Siqah Hussin
AUTHOR
January 11, 2017 at 10:55 AM delete

Silap teka jadi fitnah.. setuju ayat kak PC yang ni :)

Siqah suka dengan budak yang penuh tanda tanya. Suka bertanya dan soalan bersambung sampai kita tak tahu nak jawab apa. Kadangkala annoying jugak, haha, tapi bila difikirkan mereka baru belajar, layankan jela..
Kita yang dah dewasa nie pun penuh tanda tanya, apatah lagi budak :D

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 11, 2017 at 10:55 AM delete

Betul kak..kadang gurau sesama sendiri dengan kawan-kawan rasa seronok semacam..esok siap janji main lagi..kadang sambung kat sekolah agama..tu yang pantang cikgu lambat masuk kelas..hihihi.. :)
Setuju kak...mana tak baik cuba kawal diri..elakkan.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 11, 2017 at 10:58 AM delete

kan kak..dah jadi macam subjek tambahan pulak..kadang ada yang berani siap bagi cikgu teka teki..hihi..tengok mana cikgu yang sporting,,kalau yang garang minta maaf jelah...huhuhuhuhuhu.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 11, 2017 at 11:01 AM delete

Betul la Siqah..akak ada anak buah yang umur rasa ingin tahunya lagi tinggi dari gunung yang tertinggi di dunia..hihihihi...kadang tu geli hati sendiri...yalah budak...nak tahu..selagi tak puas hati selagi tulah..kita tido pun tunggu sebelah...rasa macam artis dikejar wartawan cilik :)

Reply
avatar
Shark Kay
AUTHOR
January 11, 2017 at 11:33 AM delete

kalau budak2 main teka teki memang syok tengok.
mcam-macam gelagat ada,
siap gaduh pun ada.
pastu taknak kawan.
hahahah.
memory.

Reply
avatar
January 11, 2017 at 12:40 PM delete

Teringat nabil..
Bila jemput balik sekolah..
Ada saj teka teki yg diberikan..
Tu budak2 lah kan..

Orang dewasa ni takut teka teki jadi fitnah ye PC..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 11, 2017 at 4:10 PM delete

Betul...kalau setakat merajuk tu ok lagi..kalau kena paw...lebam juga kawan tu...hihihi...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 11, 2017 at 4:12 PM delete

Hihihi...mesti ibu pun senyum je jawab teka teki nabil...betul kak..budak2 tak jadi apa...kadang teka tekinya pun lawak..yang kita dewasa ni kena hati2..

Reply
avatar
January 11, 2017 at 10:57 PM delete

Masa sekolah dulu ada satu teka teki yang pakcik tak faham2.
'lulus kambing, tak lulus nyamuk'
Apa jawabnya PC.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 11, 2017 at 11:22 PM delete

Berjaya bernilai...gagal dipandang kecil..tak berguna...agaknyalah Pakcik WP...ini pertama kali dengar...sebab dulu kawan-kawan rajin bagi teka teki...PC dengar mencopong...hihihi..

Reply
avatar
Noor Maizan
AUTHOR
January 12, 2017 at 2:29 AM delete

Mai suka main teka teki tau, siap kumpul tulis dlam buku lagi. Hihihi, bila dh besar ni kurang lah berteka-teki, tambah-tambah pasal hal orang lain, hahaha, bak kata pc, salah teka jadi fitnah.

Reply
avatar

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon