Perlu Sangat-sangat

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

PERLU SANGAT-SANGAT || Kadang kita tengok orang tu macam perlu sangat itulah..inilah..mulalah kita pun berkata-kata sendiri...patutnya macam nilah bukan macam tu..kan bagus kalau gini..apahal dia buat macam tu...itu kata kita yang memandang..jangan emosi kerana hanya dia yang tahu apa yang wajar dilakukan walau pada pandangan mata,,pendapat dan telahan kita bagai ada yang tidak kena..fikir begini..dia dan kita tidak berada di tempat masing-masing..dia tidak di tempat kita..dan kita bukan ditempatnya..ha gitu.



Perlu Sangat-sangat
Sumber : Google Image

Sesetengah perkara ada yang perlu dan wajar untuk kita kongsi..kerana sedikit sebanyak ianya boleh memberi manfaat kepada orang lain..namun ada sebahagian yang lain adalah lebih baik dan sangat perlu kita simpan dengan sebaik-baiknya..💗Perdu Cinta💗
Memahami itu sukar..betul tak untuk memahami itu sukar?..😏hihihi..bagi pendapat peribadi PC ianya bergantung pada individu untuk mentafsir apa itu "memahami"...sebab untuk memahami kita harus belajar..ya belajar memahami..kalau di sekolah tak faham angkat tangan cepat-cepat tanya cikgu..inshaAllah cikgu bantu..itu pun sekali dua mungkin cikgu ok lagi..masuk kali ke empat silap-silap sesetengah cikgu tanya..awak makan apa kat rumah..akhirnya cikgu suruh belajar dengan kawan sebelah..itu zaman sekolah..seiring waktu ada cukup sekadar memerhati sudah boleh mendidik kita agar belajar memahami.

*terima kasih ukhuwah
#mencari redha Ilahi
Previous
Next Post »

4 comments

Write comments
paridah
AUTHOR
January 15, 2017 at 11:14 AM delete

TU YG BUAT MALAS NK BERTANYAKKAN PC

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 15, 2017 at 3:50 PM delete

betul kak..kadang respond tu buat kita malas nak tanya.. :)

Reply
avatar
January 15, 2017 at 9:42 PM delete

Wkmsalam/
Tafsiran seseorang untuk memahami sesuatu perkara mungkin berbeza.

Reply
avatar
Lea Azleeya
AUTHOR
January 16, 2017 at 11:43 AM delete

HUrrmmm tulah kak PC.. bila bertanya dpt jwpan yang x sepatutnya tu yg menyampah tu.. Baik diam jerk la.. pendam sengsorang.. huhuhu

Reply
avatar

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon