Peluang Besar Sehari Setiap Minggu

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

Peluang Besar Sehari Setiap Minggu
Google Image


PELUANG BESAR HARI KEENAM SETIAP MINGGU || Ahad ada yang riang ria bersantai dengan keluarga atau rakan-rakan..ada juga yang gigih memulakan hari pertama bekerja setiap minggu,Isnin selalu sangat diklasifikasikan sebagai Monday blues..jangan lupa Rasulullah SAW lahir pada hari Isnin.

Selasa eh ada pasar malam la..kikikiki,Rabu ni kalau dikalangn blogger biasanya entry tanpa kata..kalau ada pun sepatah dua sahaja..wednesday wordless gitu..tapi PC macam tak pulak..memanjang berjela🙈

Khamis ni jangan terperanjat yang dah kahwin tu jangan lepaskan peluang..malam Jumaat pakai wangi-wangi lebih sikit,duduk tepi katil tunggu suami,senyum lebih sikit tapi sebelum tu siap-siap bentang sejadah solat dan baca Yasin berjemaah.

Panjang umur murah rezeki berpeluanglah lagi..haaaa tadaaaa Jumaat pun muncul lagi alhamdulillah,eh nanti..jangan lupakan Sabtu...hari Jumaat yang kita gelar sebagai penghulu segala hari ini merupakan hari keenam bermula daripada hari Ahad hinggalah ke hari Sabtu.

Daripada Abu Aus bin Aus RA bahawa Rasulullah SAW bersabda 

Sesungguhnya di antara hari yang paling mulia bagi kamu semua ialah hari Jumaat, oleh yang demikian hendaklah kamu semua memperbanyakkan membaca selawat kepadaku pada hari itu, kerana sesungguhnya ucapan selawat kamu semua akan ditunjukkan kepadaku (pada hari kiamat nanti).

 
Hadis Riwayat Abu Daud-SUMBER HADITH

Memang istimewa..doa itu adalah penghubung anatara kita dengan Allah SWT..nak berbicara dengan Allah banyakkan solat..gandakan doa..rajin membaca Al Quran..itu sahaja cara yang boleh kita lakukan..Allah bijaksana walau kita berdoa guna bahasa Melayu ke,Jawa ke,,insyaAllah itu tidak menjadi masalah..yang jadi masalah bila tak reti bahasa..puaslah nasihat..eh gitu juga..ha itu masalah..hehehe..Berselawat..sebanyak yang mungkin..dihari-hari biasa...namun gandakan pada hari Jumaat..biarpun kaum wanita sedang ABC masih tetap boleh mendekati Rasulullah SAW dengan berselawat..lebihnya terpulanglah pada kemahuan diri sendiri.

*terima kasih ukhuwah
#mencari redha Ilahi

Previous
Next Post »

24 comments

Write comments
Abam Kie
AUTHOR
January 20, 2017 at 10:07 AM delete

hari jumaat di kelantan pada hari ini dibasahi hujan yg turun dgn lebatnya n x henti2 sejak malam td.

Reply
avatar
paridah
AUTHOR
January 20, 2017 at 11:41 AM delete

assalam..jumaaat yg penuh barokah

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 20, 2017 at 12:45 PM delete

Waalaikummussalam Kak PI..salam Jumaat kembali kak :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 20, 2017 at 12:47 PM delete

SubhanAllah..alhamdulillah..rezeki..hujan membawa 1001 rahmat.. :)

Reply
avatar
January 20, 2017 at 1:18 PM delete

salam jumaat kak PC.. ceria2 selalu :D

Reply
avatar
January 20, 2017 at 3:38 PM delete

Apa pun kebaikan dibuat di hari Jumaat besar ganjaran diberi
Betapa pengasihnya DIA buat kejahatan tak pula digandakan dosanya..

Reply
avatar
LadyBird
AUTHOR
January 20, 2017 at 4:31 PM delete

Terima kasih. Ingatan yg biasa tapi sering terlupa nk buat. Huhu

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 20, 2017 at 4:52 PM delete

salam Jumaat kembali SY..amin kita ceria bersama-sama semua ya..amin :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 20, 2017 at 4:54 PM delete

amin..betul kak..betapa baiknya Allah SWT...moga kita mengambil kesempatan yang diberikan..insyaAllah :)

Reply
avatar
January 20, 2017 at 8:27 PM delete

Wkmsalam.
Salam Jumaat kembali.

Reply
avatar
Khir Khalid
AUTHOR
January 20, 2017 at 8:55 PM delete

Hari Jumaat yg berkat dan dimuliakan... moga setiap doa kita semua dimakbulkanNya... aamiin.

Reply
avatar
January 21, 2017 at 12:07 AM delete

bila selawat ke ata Nabi, malaikat berselawat buat kita... malaikat tu... ish ish ish...
Tedi menabung di sini

Reply
avatar
Adam
AUTHOR
January 21, 2017 at 2:54 AM delete

Cerita malam jumaat pulak dia ni.
Saya sama je, malam apa pun serupa.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 21, 2017 at 8:34 AM delete

Amin..amin..amin :) itulah harapannya.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 21, 2017 at 8:36 AM delete

SubhanaAllah...beruntungnya kita yang berselawat..terima kasih Tedi singgah menabung :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 21, 2017 at 8:36 AM delete

Malam digalakkan baca surah yassin :)

Reply
avatar
Qaseh Vee
AUTHOR
January 22, 2017 at 11:04 PM delete

walaupun kita ABC , kita masih boleh berzikir ...

Reply
avatar
January 23, 2017 at 1:14 AM delete

Hari jumaat hari yang ditunggu2. <3

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 23, 2017 at 10:16 AM delete

Tiada alasan sebenarnyakan... :)

Reply
avatar

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon