Jangan Beri Peluang Sikit Pun

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

JANGAN BERI PELUANG SIKIT PUN || Allah hidupkan kita di muka bumi ini rezeki kita tau..maka bersyukurlah..bersyukur pada segala-gala nikmat yang Allah beri pinjam kepada kita.Sebab itulah bila kita melihat lebihnya orang lain jangan cepat iri hati yang negatif..sebaliknya ajar diri untuk sama-sama merai..kerana apa yang ada pada dia juga pinjaman..pinjaman yang hanya untuk menguji keimanannya seperti mana Allah juga mahu menguji kita.Cemburu positif itu lain..cemburu negatif itu juga lain.Iri hati negatif itu berbeza..iri hati positif juga itu jauh bezanya..sila berhati-hati.


Jangan Beri Peluang Sikit Pun
Sumber : Google Image
Baki usia yang ada kita tidak pernah tahu pun berapa yang masih ada..andai seusia hingga saat ini ada lakukan walau sedikit dan sekecil-kecil kebaikkan..jaga sebaiknya..dan jika telah lakukan kesilapan jangan pernah fikir tiada lagi peluang untuk menjadi yang terbaik..jangan beri peluang sikit pun pada malaikat untuk memadam balasan kebaikkan(pahala) yang telah dicatat dan jangan juga beri peluang pada malaikat untuk gigih mencatat keburukkan(dosa) kita..🍒Perdu Cinta🍒
Menjadi tamak. Ya,sifat tamak itu tidak baik,,tapi tamak kepada sesuatu yang menjurus kepada amal yang maruf itu sangat digalakkan..tapi awas,,setelah tamak pada kebaikkan jangan hancurkan dengan rasa bangga diri..bermegah-megah kerana ianya hanya akan mensia-siakan segala kebaikkan yang telah dan akan dilakukan..zero..rugikan..dalam tamak pada kebaikkan juga jangan sampai kita tidak memberi peluang kepada orang lain yang turut sama mahu melakukan kebaikkan..tidak usahlah begitu..kerana syurga itu untuk semua..

Kedekut.Ini bukan Haji bakhil punya cerita..dalam kedeku-kedekut Haji Bakhil pun boleh jadi pemurah kerana Cikgu Morni..tak gitu..tidak mengapalah kalau kita buat sesuatu kerana sesuatu yang lain..mungkin itu pada permulaan,,siapa tahu lama-lama ianya daripada kerana insan bertukar buat baik kerana Tuhan..kan hati kita Allah yang jaga..bukan susah untuk Allah menukar warna dihati kita..lantaran itu tidak mengapa kita terus buat kebaikkan walau tidak suka nanti lama-lama oii jatuh cinta.nanti lama-lma juga kedekut dengan malaikat jangan ambil pahala kita.

*terima kasih ukhuwah
#mencari redha Ilahi 



Previous
Next Post »

13 comments

Write comments
January 10, 2017 at 8:21 AM delete

Walau sebesar zarah pun kebaikan dan kejahatan tetap malaikat Allah akan mencatatnya
Sendirilah kena beringat kan PC. Apa lagi kalau macam kakak ni bila-bila masa aje izrael akan dtg menjemput kerana dia amat patuh perintah Allah..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 10, 2017 at 9:15 AM delete

Ya kak...tak ada yang tertinggal walau sedikit..pasti dicatat..bukan je akak..PC juga bila2 masa boleh diambil kan kak..umur itu bukan syarat..

Reply
avatar
January 10, 2017 at 1:03 PM delete This comment has been removed by a blog administrator.
avatar
January 10, 2017 at 2:43 PM delete

Wkmsalam.
Segala baik buruk yang kita amalkan akan dihisab kelak.

Reply
avatar
January 10, 2017 at 4:43 PM delete

terima kasih atas peringatan ini :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 11, 2017 at 8:10 AM delete

Betul tu shameel..selagi boleh..manfaatkanlah sebaik-baiknya..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 11, 2017 at 8:11 AM delete

Betul tu Pakcik WP..tak boleh nak elak.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 11, 2017 at 8:12 AM delete

:) terima kasih..alahai segan pulak..

Reply
avatar
Siqah Hussin
AUTHOR
January 11, 2017 at 10:56 AM delete

Ramai manusia memerlukan peluang kedua. Bila dah dapat peluang, jangan sesekali disiakan :)

Reply
avatar
June 9, 2017 at 8:17 PM delete

Adakah anda memerlukan kelayakan Perniagaan mudah atau pinjaman peribadi dari $ 3,000 - $ 50,000,000? kredit yang buruk atau kredit Baik, tidak membuat sebarang perbezaan dengan kami. 3% daripada permohonan diluluskan dalam tempoh 72 jam. Untuk memohon, mendapatkan berhubung dengan kami
melalui e-mail:
idaghehernadez@gmail.com
Whatsapp +13176681073
Mr Lonnie Hernadez

Reply
avatar
June 9, 2017 at 8:32 PM delete

Adakah anda memerlukan kelayakan Perniagaan mudah atau pinjaman peribadi dari $ 3,000 - $ 50,000,000? kredit yang buruk atau kredit Baik, tidak membuat sebarang perbezaan dengan kami. 3% daripada permohonan diluluskan dalam tempoh 72 jam. Untuk memohon, mendapatkan berhubung dengan kami
melalui e-mail:
idaghehernadez@gmail.com
Whatsapp +13176681073
Mr Lonnie Hernadez

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon