Ini Memang Susah

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖


INI MEMANG SUSAH || Dalam hidup kita sama ada kita alami sendiri atau pun melihat apa yang dilalui orang lain selain kesenangan adalah kepayahan atau kesusahan.Bersyukurlah kita kalau dapat lalui dan hadapi kesukaran itu dengan kesabaran dan ketenangan dengan izinNYA..

Dicabar,,tercabar,,mencabar..dianggap win bila melepasi dan mencapai target..loser bila rapuh dan rebah..ada sesetengah bab..fizikal itu menjadi ukuran dan pertaruhan..namun ingat,tidak semua boleh dilihat dan dinilai sekadar pada luaran semata-mata..

Daripada Abu Hurairah RA bahawasanya Rasulullah SAW bersabda, 
Bukannya orang yang kuat itu orang yang menang dalam pertarungan, tetapi orang yang dapat menguasai dirinya ketika marah.
(Hadith Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Kalau gagah iman,inshaAllah perkasalah kesabaran kita..dah namanya pun manusia..walau sabar itu tiada sempadan adakala melompat juga kalau asyik terkena..boleh bertukar juga warna muka dan telinga..boleh timbul juga urat-urat lengan..doa sentiasa moga saat rasa marah itu tiba..hadirkan kesabaran yang paling tinggi dan tebal..lintaskan zikir dan istighfar pada hati dan akal dengan pantas..agar mampu menjadi pendinding terbaik..

*terima kasih ukhuwah
#mencari redha Ilahi

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

3 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama