Pilih?..Sila Cerewet..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

Image
Google image 


PILIH?..SILA CEREWET.. || Ada orang sangat cerewet..perfectionist..yang ada sederhana sahaja..ada juga yang sangat-sangatlah easy-going..PC kategori yang mana...bergantung pada situasi dan masa..adakala PC cerewet pada sesetengah perkara namun dalam banyak hal toleransi itu sangat digalakkan..inshaAllah. .amin..bila kita memudah..orang lain juga memudahkan kita.

Perlukah cerewet🙆😏..kita terdedah dengan pelbagai macam dan jenis pilihan..baik..buruk..positif dan negatif..fakta..auta..banyakkan..ada secara nyata tidak kurang dengan gaya dan cara berselindung..dalam situasi sekarang ini cerewet dalam membuat pilihan itu dirasakan perlu..terutama golongan dewasa yang menjadi tauladan generasi Y.

Jangan terus menolak..tidak perlu ambil semua....yakin ianya bermanfaat ambil dan amal...tidak yakin sila tolak ketepi..separuh hati cuba rujuk pada yang lebih mahir dan mengetahui..dalam apa pun situasi berpada-pada itu sangat perlu..

*terima kasih ukhuwah 
#mencari  redha  Allah 

Previous
Next Post »

14 comments

Write comments
Zie Azi
AUTHOR
November 18, 2016 at 3:42 PM delete

mcm zie ikut situasi,klu bab memilih kasut mmg cerewet sbb klu tak sedap tak paki, bab makan tak cerewet, semua bedal, tolak batu kayu jew hahaha

Reply
avatar
November 18, 2016 at 4:00 PM delete

Betul ada kala sebab cerewet itulah menjadi penyelamat dalam kehidupan
Especially bab mendpt jodoh sekufu contohnya. Sebab silap percaturan merana seumur hidup..

Reply
avatar
paridah
AUTHOR
November 18, 2016 at 4:13 PM delete

CEREWET TANDA TELITI MEMBUAT PILIHAN

Reply
avatar
November 18, 2016 at 8:26 PM delete

Pilihan terhadap apa yang menjadi keutaaman

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 18, 2016 at 8:30 PM delete

Hihi..betul..sesetengah perkara perlu cerewetkan..untuk diri kita sendiri...:)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 18, 2016 at 8:32 PM delete

Betul kak..cumanya kadang dah sekufu tapi mungkin sifat manusia ada sahaja yang tidak puas hatinya...subhanaAllah..moga dijauhkanlah..terima apa adanya..syukur..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 18, 2016 at 8:33 PM delete

Betul kak..asal ianya tidak membebankan orang lain..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 18, 2016 at 8:34 PM delete

Betul..dulukan apa yang sangat perlu..

Reply
avatar
sya mimie
AUTHOR
November 18, 2016 at 10:10 PM delete

Sama seperti PC juga. Sy klau nk cerewet biarlah bersebab. Tidak pd semua perkara.

Reply
avatar
Lya Amie
AUTHOR
November 18, 2016 at 10:56 PM delete

Rasanya saya cerewet semua benda kecuali makanan. Haha :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 18, 2016 at 11:07 PM delete

Kan...betul..sebab kalau semua perkara cerewet,,takut bukan diri sendiri susah...orang lain pun susah..mana boleh bertolak ansur..bertolak ansur..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 18, 2016 at 11:08 PM delete

Hihihihi.... 😊
Mungkin bersebab cerewet tu kan...

Reply
avatar
Khir Khalid
AUTHOR
November 19, 2016 at 1:40 AM delete

Cerewet ni adakala perlu.. cuma klu terlalu cerewet pun susah juga :)

Reply
avatar
November 19, 2016 at 7:46 PM delete

Wkmsalam.
Cerewet memilih?
Sebab kita nak dapatkan yang terbaik.

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon