Marah Bukan Satu-satunya Solusi

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

MARAH BUKAN SATU-SATUNYA SOLUSI || Sesiapa pun pasti ada ketikanya sabar itu seolah lesap entah ke mana walau hakikatnya sabar itu wajar berada dalam lingkungan ''unlimited''..kerana Rasulullah SAW sendiri seorang yang sangat-sangat penyabar..ya kita mesti mencontohi baginda..kita cuba..kita usahakan sehabis baik..namun lantaran  kita ini bukan "maksum'' justeru seringkali seolah mahu berubah menjadi mak ko hijau..astarghfirullahaalaazim..moga kita sentiasa punya peluang dan ruang..

Beri peluang dan ruang..sekali,dua kali,tiga kali,,ya itu kita insan sering memberi peluang kepada insan lain..peluang bersyarat..kenapa?!?..supaya insan lain lebih bersikap wajar dalam melunas atau melakukan satu-satu perkara..supaya dapat mentarbiah bukan sahaja orang lain malahan diri sendiri juga agar tidak ulang dan ulang silap yang sama..

Benar marah itu bukan satu solusi kerana ianya bakal lebih memburukkan keadaan..namun sekiranya marah itu mampu dan boleh mengubah kepada situasi yang lebih baik,,marahlah dengan penuh hemah dan melahirkan hikmah..mungkin marah boleh dijadikan solusi terakhir untuk melerai kekusutan yang ada..mungkin..

*terima kasih ukhuwah 
#mencari redha Allah 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

8 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Wkmsalam.
    Dalam beberapa situasi, kita perlu marah (menegur secara berhemah) untuk memberi pengajaran atau mengubah kepada yang lebih baik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul...ibarat tarik tepung dalam tepung...nampak macam mudah,,hakikatnya sangat sukar..

      Padam
  2. Marah bukan penyelesaian masalah tapi itulah.. kita suka sangat nak marah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lazimnya kita marah bila setelah amaran diberi berkali-kali...

      Padam
  3. BERSABAR MENAHAN MARAH MMG SUKAR TAPI PERLU USAHA DIDIK JIWA MURNI

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul kak..bukan mudah mengawal rasa marah...sangat susah...kadang bila ditahan seolah mahu pecah dada..

      Padam
  4. Kdg2 marah bukan kebencian ..tapi tanda sayang..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama