Lagi..Lagi Dan Lagi

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

LAGI..LAGI DAN LAGI ||Kanan sikit..kiri sikit,,lagi..lagi..lagi..eh berapa banyak lagi daaa...bila yang pegang arial sorang..yang tukang bagi arahan ramai..lama-lama boleh berasap rambut dia..hehe...sama juga kalau kita masak..yang masak sorang yang tukang rasa ramai..yang kuat masin suruh tambah garam..yang suka manis suruh ditambanhnya gula..lama-lama si tukang masak cakap ''eh suka hati la nak masak macam mana..''..hujungnya dalam pada tak masin..tak manis..licin juga..*minta kena seligi agaknya*..komen itu bagus..pendpat itu perlu..jangan lupa ucap terima kasih..😉😉 

lagi..lagi dan lagi
Google Image

Jangan izin kalah awal...usaha dulu..buat sehabis baik dulu baru cakap soal rezeki..qada qadar dan tawakkal..kemudian barulah redha..memang itulah sewajarnya kita ini..dah usaha habis-habisan...penutupnya redha..jadi redha..tawakkal kita itu tidak dan bukan yang sia-sia..kerana dah dimulakan dengan kegigihan ikhtiar..*biarlah sampai ketiak tu hangit..peluh tu basah-kering-basah semula kan*...daripada mengalah sebelum berjuang..*harap PC pun boleh lakukan juga..jangan cakap je berdontam dontum bak kata orang Nogori Sembilan*

Pilihan maksimum..bila kita buat pilihan mesti yang sehabis baik..baju ke..kasut ke..apa-apa sahaja..kalau kita berbelanja pun kan mestilah belek-belek sampai terteleng-teleng kepala..terutama bab harga..kenaikkan sepuluh sen pun kalau dikumpul banyak juga jadinya jumlah yang peru dibayar..*datang kepala tegak..balik kepala teleng..tengkok terseliuh..kan..eh ada ke sampai tahap gitu..*..tapi rasanya hujung-hujung tahun ni banyak sangat YES berbanding NO..kan..kan..makanya lagi..lagi dan lagi lah perlu dan mesti berhati-hati..

Tidak sama..PC rasa PC mampu lakukan setakat ini..cukup..cukup..cukup..tapi Allah SWT kata tidak kamu mampu untuk laluinya lebih lagi...maka ditambahnya ujian...dilipat gandakanya dugaan..yakinlah..pasti bersebab dan tentunya berhikmah....lagi..lagi dan lagi..baik dugaan mahupun nikmat yang Allah hadirkan pada kita..pastinya atas keterdayaan kita untuk menanggungnya..kadang kita rasa tidak boleh..tidak mampu untuk melaluinya namun Allah itu tersangat mengtehui setiap inci hambanya..ya bagi kita..tidak bagi DIA..tidak jadi juga...tidak bagi kita tetapi ya bagi DIA..kita terima..

*terima kasih ukhuwah
#mencari redha Allah SWT💖



Previous
Next Post »

9 comments

Write comments
paridah
AUTHOR
November 29, 2016 at 3:46 PM delete

BERUSAHA BERTAWAKAL PASTI JAYA INSYAALLAH

Reply
avatar
Nazlee Ismail
AUTHOR
November 29, 2016 at 3:49 PM delete

dulu zaman tv baru nak mampu beli tapi masih lg siarannya rintik2 hujan terutama chanel tv3 ..itulah kerja saya mengejas arial tv atas bumbung luar rumah. Untung kalau orang tingal rumah flat masa tu difikarnku..

Reply
avatar
November 29, 2016 at 4:51 PM delete

ala PC.. takat ujian kecik2.. pedehal.. hee~

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 29, 2016 at 5:53 PM delete

Amin...amin..betul kak PI :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 29, 2016 at 5:56 PM delete

Kan...kalau jat kampung pun bila hujan angin kuat arial atas bumbung boleh terpusing...masa tu la..babah PC manjat..kalau dulu PC tukang tengok tv..kalau ok jerit ok..kalau tak jerit pusing lagi...lagi ba..lagi..lama sangat kalau tak menjadi..mana keluar..ni yang babah jadi biru kat atas bumbung...hihi..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 29, 2016 at 5:58 PM delete

Amboi...hihi :)
......kerana penerimaan setiap ujian itu berbeza beza..mungkin jecil bg kita...besar bg orang lain dan sebaliknya... :)

Reply
avatar
November 29, 2016 at 10:02 PM delete

selagi kita usaha pasti ada jalannya. InshaAllah. :)

Reply
avatar
Fatin
AUTHOR
December 1, 2016 at 5:52 AM delete

Allah uji mengikut kemampuan seseorang :D

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon