Jangan Kacau Buku Orang

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

JANGAN KACAU BUKU ORANG || Menginjak dewasa rasanya semua daripada kita mulai faham dan sedar bahawasanya kita ini berpegang pada janji sedari alam rahim lagi..janji dengan PENCIPTA.Sedikit demi sedikit belajar untuk menjadi baik dan lebih baik dalam segenap aspek..inshaAllah.PC percaya setiap daripada kita telah Allah SWT persiapkan dengan "buku takdir masing-masing"

Tidak semua muka suratnya putih,rapi dan cantik..kehidupan ini acapkali diumpamakan seperti roda...roller coaster..air laut..adakala di atas dan adakala di bawah..kadang surut tidak kurang pasang.Hakikatnya begitulah..itulah kehidupan yang daripadanya kita kutip dan kumpul pengalaman.Yang pahit tidak usah terus dilempar jauh..yang manis jangan terus dihadam sebaik-baiknya..

Lebih baik sama-sama menjaga.Bila kita simpan rapi aib orang,Allah juga tutup rapi aib kita..dan Allah juga jentik hati orang lain agar tidak perkosa aib kita..adilkan..kan..kan..ya mungkin hari ini kita sudah berubah lebih baik daripada kita yang dulu..namun itu bukan tiket dan lesen membenarkan kita untuk membenam dan memperdagangkan maruah orang lain..jangan lupa buku kita..muka surat dahulu biarpun bertahi lalat dan lusuh,,tetap tercatat dan tersimpan.

Mungkin hari ini kita membenci seseorang..siapa tahu sebentar lagi 10 orang tidak menyukai kita..jadilah pemula dan pencetus kepada aura kebaikkan..

*terima kasih ukhuwah 
#mencari redha Allah 
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

5 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. InsyaaAllah sis... terima kasih atas pesanan ini... smg dpt dijaga aib org...

    BalasPadam
  2. Sebab yg pahit ada kalanya memberi kemanisan utk kelangsungan hidup
    Yg manis pula ada kalanya membunuh kebahagiaan...
    Jaga dan perhati apa yg sepatutnya..
    Baik berhati-hati.

    BalasPadam
  3. Pesanan yang sangat bermanfaat buat kita semua.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama