Duit..Duit..Duit

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

DUIT..DUIT..DUIT || Sebut duit semua orang tahu dan kenal duit..budak-budak pun tahu dan kenal duit..cuba bagi seringgit..tengok panjang tak muncung..cuba bagi sekali lagi 10 ringgit lebar tak dia senyum...alahai sayang..bersyukur itu indah namun bukan mudah..yang dewasa pun kadang tersasar untuk bersyukur.

Bukan begitu dan jangan begini...bila kita lihat orang lain gigih berniaga itu sunnah Rasulullah SAW.Tak nak sokong tapi jangan tolong rebahkan..Doakan.Bila kita tahu orang lain buat 2..3 kerja dalam satu masa,jangan dituduhnya dia hamba duit kerana kita tidak tahu apa yang sedang dia usaha dan impikan.Juga doakan..

Petik suis duit..buka paip duit..eh biar betul...nanti tunggu bil datang bayar bil guna duitkan..walaupun bayar guna online..ahaksss..hihi😉..jadi mana boleh jimat...jimatkan..eleh PC cakap senanglah...siapa kata cakap tu senang...lupa ya kanan kiri ada juru audit..silap cakap menggelegak otak..

Rasa kecukupan itu hadiah dan rahsia...klise..tapi itulah hakikatnya..gerhana poket setiap bulan namun mampu tersenyum dan masih lagi boleh mencukupkan keperluan...alhamdulillah..kocek rabak..namun boleh lunas hutang piutang..syukur...hakikatnya rasa kecukupan itu hadiah dan rahsia Allah..syaratnya usaha dulu sungguh-sungguh...bukan tidur 8 mlm..bangun 11 pagi esok pagi setiap hari bangun skodeng periuk nasi..ibu ayam anak 7 pun gigih mengais awal pagi..hihi...🐔🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤

*terima kasih ukhuwah 
#mencari redha Allah 

Previous
Next Post »

8 comments

Write comments
Nao Mei
AUTHOR
November 24, 2016 at 9:49 PM delete

Dunia..oh dunia...duit jadi ukuran..habis dah duit gaji pakai bayar bil PC

Reply
avatar
Kakcik Nur
AUTHOR
November 24, 2016 at 10:24 PM delete

'Duit bukan segalanya, tapi segalanya perlukan duit'...nak uruskan jenazah pun perlu duit...

Reply
avatar
At-Tarmizi
AUTHOR
November 24, 2016 at 10:33 PM delete

tak sokong tapi tolong jangan rebahkan-ini ayat mantap...doakan saya berjaya dalam usaha mencari duit dengan menjaja kecil-kecilan =)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 24, 2016 at 11:08 PM delete

Huhuhu...kan...bertabahlah :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 24, 2016 at 11:09 PM delete

Tepat kak...setuju sangat :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 24, 2016 at 11:11 PM delete

Amin..amin..amin...inshaAllah..

Reply
avatar
November 24, 2016 at 11:42 PM delete

dunia skrng mmg pentingkan duit. sbb tanpa duit tak bolh beli apooo pun, hehe. kena kerja keras.

Reply
avatar
November 25, 2016 at 11:02 PM delete

Wkmsalam.
Duit. Perlu bijak menguruskannya.
Jangan sampai jadi hamba duit.

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon