Berdesup

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

BERDESUP || Bila sebut sahaja berdesup boleh bayangkan tak kelajuannya..kalau di lebuhraya lorong sebelah kanan..ya itu memang laluannya..kadang kalau angin sasau sampai bulan mengambang,,jangan pelik la lorong kiri,,,tengah..pun dibuat lorong berdesup..yang melatah...memang tercungaplah jawabnya..asyik terkejut sahajakan..bila kereta depan lambat atau tak beri laluan mula hon bertalu-talu..sabar ya...sabar..

Lebih bersemangat..macam-macam cara dan pendekatan boleh kita ambil untuk tingkatkan semangat yang kian merudum..ikut kesesuaian diri masing-masing..yang ada dapat sebiji gula-gula pun mood dah kembali ceria..tidak kurang yang perlu mengambil masa yang lama..tapi bila semuanya kembali pulih tidak mustahil berganda-ganda semangat untuk lunaskan apa sewajarnya.Lebih segar,lebih bersedia dan lebih berkeyakinan.Apa yang lebih pentingjangan pernah lupa untuk minta daripadaNYA.

Berbeza-beza..cara kita mungkin sama namun niatnya berbeza-beza..PC sendiri perhatikan dan dapat rasakan..selain medium-medium penyebar maklumat yang lain..blog juga salah satu medium penyebaran maklumat sama ada formal mahupun santai yang boleh dikategorikan berdesup..lebih-lebih lagi  terlalu ramai blogger yang pantas,tangkas dan tuntas dalam berkongsi idea dan kisah..alhamdulillah bagus..itu bermakna neuron-neuron diminda semakin berhubung dan mengembang..yang penting sebagai pembaca kita wajar bijak memilih dan mentafsir  manakala sebagai blogger mesti cerdik mengasingkan apa yang bakal dikongsikan..

*terima kasih ukhuwah 
#mencari redha Allah 



PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

9 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. betul...zaman sekarang semuanya terlalu pantas =)

    BalasPadam
  2. Bahaya jugak bila skrg ni terlalu ramai yg mengejar trafik tanpa berfikir!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kena sentiasa berhati-hati bila nak berkongsi sesuatu entri..

      Padam
  3. berdesup laju pergi... sebelum kita berdesup share citer yg belum pasti sahih bagus jgn share dulu kan kak PC..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu sebaik baiknya..kalau apa yang ingin kita kongsi itu melibatkan pihak lain takut jika tidak betul timbul fitnah..

      Padam
  4. betul kata ahmad hasif kak..moga semua blogger tak berdesup nak up entry cerita belum sahih..moga kita jadi blogger yang sentiasa berkongsi cerita yang boleh bermanfaat untuk orang lain dan meninggalkan tulisan2 yang mampu membina orang lain..sebab tulisan ini adalah dakwah sepi yang takkan padam walaupun kita mati

    salam ukhuwah kak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju...setiap yang kita kongsi tergalas tanggungan di dunia dan mesti jawab di sana kelak..lebih-lebih lagi kalau yang dikongsi menjadi panduan arau rujukkan orang lain lagi berat urusannya..

      Salam ukhuwah kembali adik..

      Padam
  5. Wkmsalam.
    Nak berdesup pun Xpe.
    Cuma pastikan jadi penyampai yang berhemah.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama