Banyak Faktor

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

BANYAK FAKTOR || Dalam hidup kita terlalu banyak faktor yang boleh mempengaruhi,baik secara sengaja atau tidak sengaja.Lihat,dengar,rakam dan mula untuk melakukan.Lantaran itu mesti berhati-hati ketika bercakap atau bertindak.Kalau yang baik jadi ikutan,itu saham pahala untuk kita,tetapi kalau sebaliknya yang menjadi tauladan,kelak diri sendiri binasa.

Berhenti menuding jari.Kebaikkan atau keburukkan yang berlaku adakala bukan hanya disumbangkan satu faktor atau satu asbab sahaja,sebaliknya pelbagai aspek turut mempengaruhi sebenarbta selain sebab utama adalah kerana kehendak Allah dan dengan izinNya juga.

Bahagian masing-masing.Biar pun makan makanan yang sama, minum air yang sama tapi tidak semua keracunan makanan.Berjalan dilaluan yang sama,dia,,kita namun kita terpijak kaca sedangkan dia tidak.Nampak tak,itulah dia setiap kita punya rezeki yang berbeza-beza.Setiap orang ada bawaan diri masing-masing.

Image

#mencari redha Allah 
* terima kasih ukhuwah 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. betul PC...perkongian yang baik...sama juga macam rezeki...sama kerja sama jawatan rezeki berbeza

    BalasPadam
  2. Wkmsalam.
    Itulah ketentuan Yang Maha Kuasa.

    BalasPadam
  3. Setuju... rezeki masing2 dan usahlah menuding jari atas kesalahan kerana 1 jari yang menuding, 3 lagi mengarah kepada diri sendiri...

    BalasPadam
  4. hidup dlm dunia yg sma tp punyai jln cerita yg berbeza..itulh x bleh judge org sesuka hti

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama