Pastikan Jelas

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

PASTIKAN JELAS || Zaman sekolah bila babah mama tengok buku latihan..rasa macam nak sembunyi dalam tempayan..perkara pertama yang akan ditegur adalah tulisan..babah mama cukup pantang bila PC tulis comel comel..pada kita ok dah..tapi rupanya pada babah mama kurang besar dan kurang jelas..itu belum lagi g kurang ekor la...b dan d tulang belakang kontotlah...hurmmmmmm...kikikiki...kecut usus PC..jadi adik adik dan anak anak pastikan tulisan besar dan jelas.

Komunikasi..sebelah pihak sahaja yang bercakap tidak menjadi...seorang sahaja yang bergerak dan bertindak juga tidak berkesan begitu baik..hakikatnya binalah jalinan komunikasi dua hala..cakap-dengar-bincang-bertindak..komunikasi sangat penting..dan pastikan ianya jelas,tepat dan betul..sangat besar impaknya bila tersilap cakap..dan tidak menerima perkhabaran dengan betul..andai umpama angin berlalu terus pergi itu tidak mengapa..yang menyedihkan andai kesannya sehingga berlaku perselisihan faham..aduhai..parah.

Google Quote 

Pasakkan satu matlamat yang kuat,kukuh,jelas dan lurus..hidup mati kerana DIA..malahan lakukanlah apa pun niatkan kerana DIA..bila semuanya untuk DIA nikmatnya akan kembali kepada kita..pantulan nikmat luar biasa dan luar jangka in sya Allah :)

#mencari redha Allah 
* terima kasih ukhuwah 
Previous
Next Post »

10 comments

Write comments
Ana Fatihah
AUTHOR
July 21, 2016 at 11:25 PM delete

Ada sorang kawan saya pun suka tulis kecik2, sayalaa tukang bebelnya. Hihi. Nak baca bukan kita je, kadang2 dia pun duk gosok2 mata sebab xnampak. :P

Reply
avatar
Mazlan Othman
AUTHOR
July 22, 2016 at 12:05 AM delete

Wkmsalam.
In Syaa Allah.

Reply
avatar
Atie Yusof
AUTHOR
July 22, 2016 at 8:39 AM delete

skrg ni akak dok pening dgn tulisan abg Pae tu hah..hihi ..besar kecik, besar kecik ja tulisan nya...hahaa
apa2 pun betulkan niat dlm apa yg kita lakukan...kan..:)

Reply
avatar
Khir Khalid
AUTHOR
July 22, 2016 at 10:32 AM delete

Tulisan anak2 saya pun ada yg mcm tu juga.. ada yg kecik sgt tapi bila dibetulkan, terbesar pulak... apa pun, matlamat diri kita mestilah jelas utk merealisasikan kejayaan kan.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
July 22, 2016 at 10:57 AM delete

kikikiki..itulah yang babah akak cakap...memang kita yang tulis tapi cikgu yang nak baca :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
July 22, 2016 at 10:59 AM delete

sabar kak..tegur elok-elok...nanti lama-lama ok..mcam PC dulu lama jugalah nak berubah..bila dah berubah..haaaaa... :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
July 22, 2016 at 11:00 AM delete

kikikikikiki..itu yang selalu PC kena cubit dengan mama..kecil bila kena tegur terbesar pulak...sudahnya PC suruh mama atau baba buat contoh nak besr macam mana..alahai :)

Reply
avatar
adianiez AIDA
AUTHOR
July 23, 2016 at 9:56 AM delete

Sama la dik.
Abah akak suka cek tulisan.
skang akak ngikut pe'el abah.
anak2 plak takut nak tunjuk tulisan ha ha....

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
July 23, 2016 at 8:41 PM delete

Mesti takut ibu dia tegur...hihi :)

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon