WW >> Sepanjang Zaman

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

WW >> SEPANJANG ZAMAN || Tamar atau kurma menjadi santapan Rasulullah SAW sedari zaman kehidupan baginda..sebab itu bila kita makan ianya menjadi sunnah..

Sepanjang Zaman

Sepanjang Ramdhan kurma menjadi mukhaddimah bersahur dan berbuka puasa..kalau tidak dibulan Ramadhan dah jadi macam jajan..hihi..

##mencari redha Allah
*terima kasih ukhuwah


Previous
Next Post »

4 comments

Write comments
Ahmad Hasif
AUTHOR
June 22, 2016 at 5:16 PM delete

buah kurma ni mmg wajib perlu ada dalm bulan ramadhan, kalau saya masa sahur tu mmg kena makan 3 biji kurma sebagai penutup sahur..
Air zam-zam pun kalau dulu wajib juga kena ada, tp skrg ni susah pula nak mencarinya.. Selalu 5 liter tu mmg tuk diminum sepanjang bulan ramadhan..


Blogwalking sini, jom share apakah post pertama anda?

Post Pertama AH di Dunia Blogging article..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
June 22, 2016 at 8:56 PM delete

Betul..PC dan suami pun selalunya pembuka berbuka dan penutup sahur makan kurma..kalau bulan lain...selain ramadhan makan ikut suka...tak kira dah ganjil ke...tak ke...air zam zam kalau tak silap satu tong kecil tu RM 100 dulu la...

Reply
avatar
aRz MoHa
AUTHOR
June 23, 2016 at 12:30 AM delete

Kalau buat jus pun sedap juga kan... Kalau amal setiap hari bagus kan...

Reply
avatar
Cik Ash
AUTHOR
June 23, 2016 at 8:50 AM delete

Ekin berbuka makan bila sahur buat air rendaman kurma

Reply
avatar

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon