Sikit Lagi

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

SIKIT LAGI || Alhamdulillah...sudah pun berada di bulan Jun...Jumaat pertama di bulan baru...Jumaat terakhir masih dibenarkan menikmati hidangan dikala siang hari...*Jumaat seterusnya sila berpuasa ya...kecuali kaum wanita yang ABC(Allah Bagi Cuti)..dan kanak-kanak rebina..hihi ^^*..

Pendedahan awal daripada ibu bapa sudah ramai anak-anak kecil mula belajar berpuasa walau dengan memulakan menggunakan istilah separuh hari..alhamdulilla kerana ada usaha dan minat..kerana kelak menjadi tanggungjawab kerana itu rukun yang mesti kita patuhi..syabas..

Tapi kalau dah baligh..dah mumayyez..dah umur 40 tahun sihat walafiat cakap nak puasa sekerat hari itu minta dilibas..ke nak rasa naik van jenazah bawa pusing satu bandar...subhan Allah..elakkanlah ya...dan besar sangat impian PC..bagi kaum hawa yang sedang ABC...makanlah namun jaga adab dan tertib jika hendak makan atau bawa makanan ke tempat kerja..hormati juga sahabat-sahabat lain yang sedang berpuasa..

sikit lagi

#selamat menunaikan solat Jumaat ya..
*terima kasih ukhuwah...


Previous
Next Post »

9 comments

Write comments
June 3, 2016 at 12:11 PM delete

btl tu. kaum hawa yg ABC kalo nk makan tu kena la sorok2 sikit bulan puasa kn. hehe

Reply
avatar
CikLa Shahril
AUTHOR
June 3, 2016 at 12:17 PM delete

Salam Jumaat PC.

Awk terpilih.. Klik SINI http://ciklapunyabelog.blogspot.my/2016/06/top-commentators-mei-2016.html

Reply
avatar
Nor Azimah
AUTHOR
June 3, 2016 at 3:05 PM delete

Betul tu, jgn semberono je kan, kesian org yg berpuasa.

Reply
avatar
Nor Azimah
AUTHOR
June 3, 2016 at 3:05 PM delete

Betul tu, jgn semberono je kan, kesian org yg berpuasa.

Reply
avatar
Siqah Hussin
AUTHOR
June 3, 2016 at 4:05 PM delete

Hihi. Kaum hawa yang ABC di bulan puasa jangan nak makan sesuka hati pulak. Kena sorok lah sikit2 kan. Segan jugak walaupun orang tahu kenapa tak puasa. Hii.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
June 7, 2016 at 1:02 PM delete

kena hormat dan kesian pada yang sedang berpuasa :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
June 7, 2016 at 1:03 PM delete

Alhamdulillah..syukur..terima kasih CikLa...PC dah emailkan.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
June 7, 2016 at 1:04 PM delete

betul..hehe..takut pahala mereka berkurangan disebabkan kita :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
June 7, 2016 at 1:07 PM delete

keistemewaan itu jangan disalah gua..hihi..akak dulu masa kerja walau ABC tetap cover2..hehe.. :)

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon