Saat-saat Akhir

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

SAAT-SAAT AKHIR || Tinggal lebih kurang 3..4 hari sahaja lagi kita bakal melangkah ke bulan Ramadhan..subhan ALLAH..alhamdulillah..masih ada yang berpuasa ganti lagikah..atau masih ada lagi hutang yang belum dilunaskan?...*entah kenapa PC pula yang terasa takut*..

Ada yang lebih memilih mula meng"qada puasa sedri 2 Syawal"lagi...ada pula yang lebih suka dipertengahan bulan-bulan Islam lain sebelum hampir Ramadhan dan tidak kurang yang hujung-hujung sebegini yang dipilih..terpulanglah asal tidak terjebak dalam hukum yang lainnya kecuali dengan sebab-sebab yang tertentu..dengan alasan yang hukum juga membenarkan..*hendak berbicara soal hukum pun PC sangat tidak layak*..

Saat-saat Akhir
"Eh saya punya hutang ikut sayalah nak bayak ikut mana!!"...amboi garang bukan main..hehe..macam rimau..aummm..aummm...tengok mata tu tunggu masa sahaja nak diterkam..hakikatnya dah kalau namanya hutang itu mesti dibayar atau lunaskan..baik hutang itu berupa wang atau puasa..siapa kata tiada kena mengena dengan orang lain..sekiranya isteri yang tidak qada puasa hingga masuk Ramadhan tahun seterusnya bukan itu tergalas dibahu suami?...kalau anak yang belum berkahwin bukankah tergalas dibahu ayah atau saudara seibu sebapa lelakinya..*betulkan kalau PC silap ya*..

Hidup kita setiap apa yang kita lakukan pasti terkait dengan insan sekeliling kita...sesetengah perkara ya..kau..kau..aku..aku..namun dalam banyak hal sebenarnya bukan begitu...

*terima kasih ukhuwah..



Previous
Next Post »

3 comments

Write comments
June 3, 2016 at 8:57 AM delete


Hidup kita setiap apa yang kita lakukan pasti terkait dengan insan sekeliling kita

suka ayat ni kak

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
June 3, 2016 at 9:30 AM delete

terima kasih Yana...itulah hakikatnya...hakikat hidup kita di bumi Allah ini... :)

Reply
avatar
Siqah Hussin
AUTHOR
June 3, 2016 at 4:09 PM delete

Setuju kak PC . Semua perkara kebanyakkannya berkait cuma kita yang tak berapa nak ambil tahu atau buat2 tak tahu. Siqah dah habis ganti puasa. Hii. Akak pun dah tahu :D

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon