Qanaah

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

QANAAH || Pening nak mencari nama anak..hihihi..apa salahnya beri nama Qanaah..moga akhlak dan sikapnya juga begitu..yang penting maksud disebalik nama itu kerana ianya menjadi satu tanggungjawab besar ibu bapa beri nama yang baik maknanya pada anak-anak..eh tiba-tiba pulakkan si PC ni..in sya Allah pandailah mereka cari nama untuk anak sendiri PC oii..ya tak ya juga..^^

qanaah

Berpada-pada..berpuas hati dengan apa yang ada..berasa cukup..itulah yang menterjemahkan frasa Qanaah..bersahabat baik dengan wasatiah iaitu sederhana..dua-dua ni kalau bargabung in sya Allah menjadikan hati seseorang itu zuhud iaitu hidupnya tidak "dikuasi" kemewahan dan keseronokkan dunia sebaliknya cinta kepada Allah dan sentiasa mengingati mati..ingat ya..tidak "dikuasai" dan bukan terus meninggalkan dunia..

Jadilah diri sendiri in sya Allah mudah untuk kita melaksanakan kehidupan harian tanpa ada rasa kepura-puraan..lebih mudah juga untuk orang lain mendekati kita begitu sebaliknya..in sya Allah..

#mencari redha Allah
*terima kasih ukhuwah

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

10 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Yang penting makna nama. Agar anak insyallah boleh menjadi seperti makna namanya. Sebab tu nama kena baik je 😊 Moga kita sama2 menjadi diri sendiri kak. Penat kalau nak jadi diri orang lain. Tak lama punya bertahan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul..nanti lama2 terserlah peranfai sebenar...pun tak molek juga macam tu kan... :)

      Padam
  2. Carilah nama anak yang punya makna yang baik.. jangan cri nama yang pelik2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul..tapi yang pelik2 tulah trand sekarang...apa pun ringkas atau panjang nama anak tu yang utama pastikan maksudnya baik. :)

      Padam
Terbaru Lebih lama