Pasti Bersebab

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

PASTI BERSEBAB || Suratan dan ketentuan..adakala bila sesuatu yang kita tidak rancang ya itu kita anggap kebetulan..itu anggapan manusia.."eh kebetulan lah"...seperti biasa..jangkaan kita ini jauh ketara bezanya dengan apa yang telah Allah set untuk kita..yang kita fikir kebetulan itu sebenarnya adalah suratan dan ketentuan daripada Allah. 

Pasti Bersebab

Seringkali kita tertanya-tanya..mengapa begitu tidak begini..macam mana boleh begini sedangkan sepatutnya begitu...berselirat neuron di otak kita memikirkannya..jammed kalau diterjemahkan dilebuhraya..hihi..jawapannya satu..Allah menginginkan ianya terjadi sebegitu..

Rasa sayang..ada ke dalam hatinya tiada perasan dan rasa sayang walau setipis tisu..walau setebal kulit bawang...ada ke..kalau dia berada dalam keadaan waras fizikal..mental dan emosi in sya Allah perasaan sayang itu pasti menggebu..namun begitu semu DIA punya..

Berpisah hidup atau mati...kucing kesayangan kita mati..kita menangis itu kerana sayang*PC pun meraung la bila kucing PC mati..walaupun hari-hari dia koyakkan kulit majalah PC*..kita sedih bila kita terpaksa berpisah dengan sahabat baik kita kerana tuntutan tugas dan sebagainya..haruslah sedih..betul tak..sesuatu yang kita sayang dan mengharapkan agar ianya lebih lama bersama kita..tiba-tiba Allah ambil atau pisahkan kita..perasaan sedih itu bukan kepalang..namun lama-kelamaan percayalah kita sendiri akan menyedari bahawa setiap aturan Allah itu LEBIH banyak kebaikkannya.

#mencariredhaALLAH
*terima kasih ukhuwah 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

8 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. yup betul tu, kalau benda kita sayang tibe2 hilang memang sedih.. hmm.. Sebab itu takleh sayang benda hidup lebih dari kita sayang pencipta kita..


    Blogwalking sini, jom baca article seo ini

    Terbaru Mengenai Nofollow Link article...


    BalasPadam
  2. semuanya atas ketentuanNya kan PC

    BalasPadam
  3. semua yang berlaku adalah ketentuan dari Allah kan

    BalasPadam
  4. perancanganNya jua adalah yang terbaik buat kita para hambaNya.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama