Jangan Cepat Jatuh Hati

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

JANGAN CEPAT JATUH HATI || Bercinta tiada salahnya..yang salah bila kesucian cinta itu dinodai dengan perkara yang tidak sewajarnya berlaku..jatuh cinta pun tidak salah..yang salah jatuh cinta pada yang juga tidak sewajarnya..lumrah kita manusia..mahu dicintai dan hendak mencintai..alahai PC petang-petang bercerita kisah cinta la pulak..adoilaaa..kalau cerita pasal menu berbuka ke..juadah yang super kebabomm ke..sedap sikit..ini cinta..budak tadikan pun pandai bercinta..

Pandai bercinta...dengan bijak membezakan cinta itu dua point yang berlainan..sekarang ramai yang pandai bercinta tapi tidak ramai yang tahu membezakan cinta itu..pandai bercinta lazimnya pukul rata..berbanding dengan orang yang bijak membezakan cinta..dia akan sentiasa meletakkan batasan setiap kali berhubungan..

Jual mahal itu perlu..jangan terus dikatakan sombong kerana kita sendiri perlu meletakkan sempadan bukan untuk kepentingan peribadi semata namun untuk maruah dan martabat agama yang kita sanjungi..keluarga yang kita hormati dan Allah yang kita cintai..

Rapuh..sila jangan cepat jatuh hati..takut-takut cepat juga jatuh tidak berdaya bangkit lagi..lebih baik berhati-hati supaya tidak disesali nanti..jatuh hati memlibatkan banyak hati..pasti kalau sakit..sakitnya juga tidak terperi..kalau berjaya itu rezeki daripada Ilahi..syukuri..di bulan mulia ini..berhati-hati..jangan juga mudah jatuh hati pada juadah yang tersusun rapi..

#mencari redha Ilahi
*terima kasih ukhuwah

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

8 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Okay PC. kita taknak jatuh hati dkt org lain. jatuh hati dekat entry pc yang ni. Suka baca :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. alahai adik...terima kasih sangat :)..cubit pipi awak sikit :)

      Padam
  2. Assalamualaikum kak PC 😊 Bab jangan mudah jatuh hati tu siqah setuju. Jangan mudah beri hati pada orang. Nanti kalau kecewa sangat sakit.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikummussalam siqah...hihihi..betul..terutama kaum wanitalah..remaja khususnya.. :)

      Padam
  3. wah hebatnya artikel ni..sudah jatuh hati pulak..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. subhan Allah..terima kasih ya LH..semua dengan izinNYA..yang bermanfaat ambil..yang kurang itu dri lemahnya kak PC :)

      Padam
  4. salam kak pc! nice entry ! jaga hati hahahha :) yana rapuh macam tisu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikummussalam Yana..hihihi..lepasni sebahagiannya keras sikit seperti tugu :)

      Padam
Terbaru Lebih lama