WW: Kerak Nasi

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum..

WW:KERAK NASI||Ada pepatah.."sekeras-keras kerak nasi..kalau direndam dengan air lembut juga akhirnya"...tapi kerak nasi tu kalau dijemur..dah kering..digoreng pun sedap juga buat kudapan..hehehehe..


#PC.anak.kampung
*terima kasih ukhuwah..

Previous
Next Post »

12 comments

Write comments
May 18, 2016 at 5:36 PM delete

Goreng macam tu je ke? tak letak perasa apa-apa?

Reply
avatar
kakgojes
AUTHOR
May 18, 2016 at 6:58 PM delete

mmg sedap tu pc..mama KG suka buat macam tu masa kami budak2 dulu

Reply
avatar
Siqah Hussin
AUTHOR
May 18, 2016 at 8:09 PM delete

Kerak nasi boleh digoreng eh? Siqah tak pernah tahu pun. Hihi.

Reply
avatar
siti hazreen
AUTHOR
May 18, 2016 at 8:30 PM delete

oh tak tau pun...pelik bagi saya ;)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 18, 2016 at 9:09 PM delete

PC goreng macam tu sahaja..sesetengah orang lepas goreng tu gaul dengan kelapa parut dan gula..tapi PC tak... :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 18, 2016 at 9:12 PM delete

tulah sebenarnya lama tak makan..balik kampung tempoh hari...mama dengan babah bawakkan..kerak nasi tu yang tak basi..cepat cepat jemur..mungkin sebab musim panas terik sehari dua dah kering cantik...sebab kalau tak betul-betul panas akan berkulat..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 18, 2016 at 9:15 PM delete

kerak nasi tu sebelum basi..jemur kat panas terik sampai kering siqah..dah kering boleh goreng...biasanya kalau nak kerak cantik ambil kerak bila masak nasi guna dapur gas..cantik keraknya..kalau guna rice cooker keraknya tipis dan hancur sikit..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 18, 2016 at 9:16 PM delete

tak apa..lepas ni kalau masak nasi..ada kerak..jemur..dah kering boleh goreng..cubalah :)

Reply
avatar
Mama Kembar 3
AUTHOR
May 19, 2016 at 12:27 AM delete

tak pernah tahu pun yg kerak nasi boleh buat camni. boleh laa cuba nnt

Reply
avatar
Mazlan Othman
AUTHOR
May 19, 2016 at 6:43 AM delete

Terkenang zaman kanak2.
Dulu selalu makan keropok kerak nasi ni.....

Reply
avatar
CikLa Shahril
AUTHOR
May 19, 2016 at 2:16 PM delete

Menu org dulu dulu ni.. Wan Cikla selalu buat dulu...

Reply
avatar
adianiez AIDA
AUTHOR
May 20, 2016 at 4:16 PM delete

oiye? tq for sharing PC. ilmu baru ni :)
umah aida jarang ada kerak nasi.
memang sekali masak sedagn elok je abis, hingga ke kerak nyer.

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon