WW: Kerak Nasi

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum..

WW:KERAK NASI||Ada pepatah.."sekeras-keras kerak nasi..kalau direndam dengan air lembut juga akhirnya"...tapi kerak nasi tu kalau dijemur..dah kering..digoreng pun sedap juga buat kudapan..hehehehe..


#PC.anak.kampung
*terima kasih ukhuwah..

12 Komen untuk "WW: Kerak Nasi"

Goreng macam tu je ke? tak letak perasa apa-apa?

mmg sedap tu pc..mama KG suka buat macam tu masa kami budak2 dulu

Kerak nasi boleh digoreng eh? Siqah tak pernah tahu pun. Hihi.

oh tak tau pun...pelik bagi saya ;)

PC goreng macam tu sahaja..sesetengah orang lepas goreng tu gaul dengan kelapa parut dan gula..tapi PC tak... :)

tulah sebenarnya lama tak makan..balik kampung tempoh hari...mama dengan babah bawakkan..kerak nasi tu yang tak basi..cepat cepat jemur..mungkin sebab musim panas terik sehari dua dah kering cantik...sebab kalau tak betul-betul panas akan berkulat..

kerak nasi tu sebelum basi..jemur kat panas terik sampai kering siqah..dah kering boleh goreng...biasanya kalau nak kerak cantik ambil kerak bila masak nasi guna dapur gas..cantik keraknya..kalau guna rice cooker keraknya tipis dan hancur sikit..

tak apa..lepas ni kalau masak nasi..ada kerak..jemur..dah kering boleh goreng..cubalah :)

tak pernah tahu pun yg kerak nasi boleh buat camni. boleh laa cuba nnt

Terkenang zaman kanak2.
Dulu selalu makan keropok kerak nasi ni.....

Menu org dulu dulu ni.. Wan Cikla selalu buat dulu...

oiye? tq for sharing PC. ilmu baru ni :)
umah aida jarang ada kerak nasi.
memang sekali masak sedagn elok je abis, hingga ke kerak nyer.

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top