Terlajak Teruja Ke

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

TERLAJAK TERUJA KE || Bulan Sya'ban sudah pun hujung-hujungkan...ibaratnya Ramadhan tu sedang melambai-lambai manja..alhamdulillah..bila dengar anak-anak dari kejiranan sebelah sakan main mercun yang bunyinya semakin membingitkan..PC cepat-cepat tengok kalendar..*itu pun lepas entah berapa kali terkejut dek dentuman mercun yang sangat kuat..*...sudah ghaibkah bulan Ramadhan 1437H..ke sekarang ini sebenarnya dah Syawal PC yang ketinggalan..#alahai PC..owh sudah bermula merdeka singkat untuk anak-anak dan adik-adik rupanya..*cuti sekolah kan..*

Tidak menjdi kesalahan pun untuk kita buat apa yang kita suka..silakan..yang menjadi salah bila ianya boleh membinasakan diri sendiri dan menganggu ketentraman orang lain..siapa yang wajar dipersalahkan..kalau kita sentiasa mencari salah memang tidak akan pernah habis..yang baiknya cuba cari solusi terbaik...

Bukan PC hendak salahkan ibu bapa..TIDAK..bukan juga PC menuding jari pada ibu bapa..LANGSUNG TIDAK..tapi harus diingat...ibu bapa adalah insan yang paling hampir dengan anak-anak bila anak-anak di rumah selain rakan-rakan bila keluar rumah luar waktu persekolahankan...kita tidak pernah tahu urusan rumahtangga orang lain kecuali dicanang atau dikongsi dengan rela hati..

Masyarakat luar akan terus membuat kesimpulan..begitu..begini..mengapa tidak begitu atau tidak begini..betul tak...oleh itu ambil berat..ambil tahu jangan ambil ringan dan ambil mudah..BETUL....kita tidak boleh jaga dan senangkan hati semua orang...tapi kita juga harus ingat pastinya ita tidak suka andai perkara sama orang perlakukan kepada kita...*ketika entri ini dicoretkan..masih lagi kedengaran baby menangis..mungkin terkejut dengar bunyi mercun..esok besar awak jangan buat macam tu ya..kesian orang lain*

#biar terlajak teruja beli baju raya..ha.ha.ha..
*terima kasih ukhuwah.



Previous
Next Post »

9 comments

Write comments
Nazihah@Jiha
AUTHOR
May 29, 2016 at 1:46 PM delete

lama tak singgah sini :) apa khabar?

Reply
avatar
JAMIL HASHIM
AUTHOR
May 29, 2016 at 4:22 PM delete

singgah

http://jmbelog.blogspot.my/

Reply
avatar
Mazlan Othman
AUTHOR
May 29, 2016 at 10:20 PM delete

Sekarang kita perlu jaga tepi kain orang lain juga untuk kebaikan bersama.

Reply
avatar
May 30, 2016 at 10:20 AM delete

salam.. saya pun teruja nak ramadhn!

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 30, 2016 at 10:37 AM delete

alhamdulillah kak PC sihat Jiha..Jiha sihat dik :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 30, 2016 at 10:38 AM delete

betul...tapi masih lagi ada yang tidak dapat menerimanya...asalkan menjaga tepi kain itu berpada-pada in sya Allah ok :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 30, 2016 at 10:41 AM delete

kan..heheheh..in sya Allah :)

Reply
avatar
Khir Khalid
AUTHOR
May 30, 2016 at 11:21 PM delete

Kehangatan dan kemeriahan Ramadan dah mula sgt terasa di mana-mana... :)

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon