Sudah Cukup Luruskah..

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم
Assalammualaikum 💖

SUDAH CUKUP LURUSKAH || "LURUS MACAM PEMBARIS" paling tidak pun "LURUS MACAM BENDUL"..itulah perumpamaan yang sering diguna pakai bagi membayangkan sikap seseorang yang terlalu baik dan luhur pada setiap tingkahnya..baik itu bagus tapi mesti berpada-pada buat jahat jangan sekali-kali ya..eh dah buat jahat?macam mana ek?..Allah itu penuh kasih sayang..sentiasa menanti taubat bersungguh daripada hamba-hambanya..bangkit!..jalan terus..

Jalan terus biar banyak liku...biar jalan berliku bila hati dan niat kita lurus in sya Allah yang berliku itu tidak akan kita jadikan alasan kukuh untuk rebah..kalau rebah cepat-cepat bangkit..kalau tiada siapa hulur tangan hulur doa pada Allah..pasti bersambut..yakin!..

Sudah cukup lurus atau belum hati kita hanya kita dan Allah sahaja yang tahu..kawan baik kita pun tak boleh scan hati kita..kalau dia teka-teka tu kira nasiblah..hehe..mengena dia untung..tak kena kita untung..gitu..percayalah bukan satu kerja mudah untuk seiringkan kata-kata dengan perbuatan..SUSAH..manis dimulut belum pasti manisnya sampai ke hati..tapi kalau sedang indah dihati mulut..muka..mata semua macam berada diladang bunga yang didatangi sekumpulan rama-rama comel..ha.ha.ha.

Kalau kita sedang berlajar dan berusaha meluruskan hati itu bagus..teruskan usaha itu..lakukan dengan gigih..jangan benarkan kelurusan yang sedang diusahakan itu hancur dek kelengkeng yang berkait.."telunjuk lurus..kelengkeng berkait" ..ini yang perlu dielakkan..

*terima kasih ukhuwah..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

5 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. niat kena berada pada landasan yg betul :)

    BalasPadam
  2. InsyaAllah, moga selalu memperbetulkan niat

    BalasPadam
  3. Hii. Betul tu kak, hanya kita yang tahu isi hati kita. Kalau orang lain dapat teka, maknanya secara kebetulan atau memang mereka sudah mengenali kita secukupnya :)

    BalasPadam
  4. In shaa Allah, akan senantiiasa bermuhasabah diri moga sentiasa di atas jln yg lurus... aamiin... aamiin

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama