Sentiasa Tepati Janji

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم
Assalammualaikum..

sentiasa tepati janji
Google Image

SENTIASA TEPATI JANJI || Semua orang boleh berjanji...namun tidak semua orang mampu tepati janji serta boleh tunaikan janji...MUNAFIK(kafir)???....siapa???.“Apabila dia berjanji dia memungkiri, apabila diberi amanah dia khianati.”...ini yang perlu digalas bila mana berjanji tidak ditepati..kerana ianya juga bermakna sedang bercakap bohong...jadi adalah lebih baik kita fikir semasak-masaknya sebelum berjanji..atau lebih baik diam namun berusaha untuk memberi atau menunaikan hajat juga impian seseorang itu...biarlah antara kita dan Allah SWT sahaja yang tahu...lebih selamat..in sha Allah..

Namun tidak bagi Allah...sebab itulah jangan hancurkan kepercayaan kita kepadaNYA...
A005
Wahai umat manusia, sesungguhnya janji Allah (membalas amal kamu) adalah benar; maka janganlah kamu diperdayakan oleh kemewahan hidup di dunia, dan janganlah Syaitan yang menjadi sebesar-besar penipu itu berpeluang menyebabkan kamu terpedaya dengan (kemurahan) Allah (lalu kamu lalai dan menderhaka).
(Surah Faatir : Ayat 5)

Jangan kecewa doa kita Allah tangguhkan kerana masa yang terbaik akan muncul juga..sabar..dan terus tawakkal..

*terima kasih ukhuwah..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. JM singgah http://jmbelog.blogspot.my/

    BalasPadam
  2. selalu fikir berkali kali sebelum berjanji dengan sesiapa pun

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama