Selangkah Lagi

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم
Assalammualaikum..

SELANGKAH LAGI || JUMAAT 13 MEI 2016 bersamaan 6 SYA'BAN 1437H..seminggu sudah kita meninggalkan bulan Rejab..Allahu..selangkah lagi untuk kita bersua dengan Ramadhan Al Mubaraq,,in sha Allah..amin...moga Allah memberi kita rezeki umur yang panjang untuk menambah amal kebajikkan sebagai bekalan di sana kelak...mendengar berita kematian buat PC rasa menggeletar sendirian..Allahu..kelihatan sihat..asbabnya cuma terjatuh ketika solat..koma tiga hari dihospital kemudian malaikat Izrail mengambil nyawanya..maka menghadap penciptanya lah dia kembali..subhanAllah..moga husnlkhatimah..kerana tiada syarat khusus ajal akan tiba..boleh terjadi di mana-mana..bila-bila masa..moga setiap perkhabaran kematian itu menginsafkan PC dan kita semua.

Seandainya hanya tinggal selangkah itu boleh membuatkan kita dekat dengan NYAjangan sia-siakan...jika selangkah sahaja lagi boleh membuatkan kita menjadi insan yang patuh dan tunduk pada perintah NYA mengapa perlu berasa ragu...an sekiranya selangkah lagi itu boleh menghindari kita dari seksa azab api neraka kelak buatlah keputusan segera pada landasan agama..

Setiap langkah ada cerita tersendiri..biarpun adakala langkah tersebut sumbang..imbangilah dengan latihan yang tiada lelah..melangkahlah dengan redha NYA..bawalah setiap langkah ke tempat yang menjadikan kita insan berguna bukan menjadi mangsa yang sering diperguna dan digula-gulakan..terlebih gula itu buruk akibatnya..manisnya sekejap..sengsaranya mungkin sepanjang hayat..

Hayat yang tidak tahu bilakan bakal berakhir..isilah dengan perkara yang bermanfaat..selamat solat Jumaat dan solat fardhu zuhur..

*terima kasih ukhuwah..

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

5 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. salam Jumaat PC, semoga kita masih berkesempatan bertemu Ramadan yang di nanti

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam jumaat kembali kak ana..amin..in sya Allah.. :)

      Padam
  2. SALAM JUMAAT PC..HANYA ASBAB SAJA YG MEMBAWA KITA KE SISI-NYA.

    BalasPadam
  3. Ramadan semakin menghampiri... subhanallah walhamdulillah...

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama